تسلا بیش از 10 درصد کارمندان خود را اخراج می‌کند!

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588430 1 هفته قبل 98

تسلا شرکت بزرگ دیگری است که این اواخر کارمندان خود را اخراج کرده است. براساس یادداشت داخلی ارسال‌شده توسط ایلان ماسک در روز یکشنبه که توسط Business Insider مشاهده شد، این شرکت در حال اخراج بیش از 10٪ از کارکنان خود در سراسر جهان است ااین اخراج‌ها مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که خودروساز موفق نشد در فصل اول سال تعداد خودروی مناسبی تحویل مشتریان دهد.

ماسک در این ایمیل نوشت: هیچ مورد دیگری وجود ندارد که من از آن متنفرم باشم، اما باید انجام شود. همین امر ما را قادر می‌سازد تا برای چرخه رشد بعدی آماده، نوآور و مشتاق باشیم.

تسلا بیش از 10 درصد کارمندان خود را اخراج می‌کند!

دو نفر آگاه به موضوع موضوع گفتند برخی از کارمندان تسلا تا روز دوشنبه دسترسی به ایمیل‌ها و تیم‌های خود را از دست دادند.

ارقام مربوط به تعداد خودروهای تحویل‌داده‌شده تسلا در سه ماهه اول افت قابل‌توجهی را نشان میدهد و کمتر از تخمین‌های وال استریت است. تحویل تسلا در سه ماهه اول 20 درصد نسبت به سه ماهه قبل و بیش از 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که نشان‌دهنده اولین کاهش فروش سال به سال این شرکت از سال 2020 است.

تسلا در بیانیه‌ای مطبوعاتی دلیل کاهش تحویل را آپدیت مدل 3، آتش‌سوزی در کارخانه‌اش در نزدیکی برلین و مشکلات زنجیره تامین ناشی از درگیری دریای سرخ عنوان کرد.

در ماه‌های اخیر شایعاتی مبنی بر اخراج کارمندان تسلا آینده وجود است. در ماه فوریه، بلومبرگ گزارش داد که این خودروساز از مدیران خواسته است تا شناسایی حیاتی‌ترین نقش‌ها برای شرکت را آغاز کنند. بلومبرگ گزارش داد در آن زمان، تسلا بررسی عملکرد برخی از کارگران را به تاخیر انداخت.

سخنگوی تسلا تاکنون درمورد اخبار اخیر اظهار نظر نکرده است. قبل از اخراج کارمندان، تسلا گفت که بیش از 140000 کارگر در سراسر جهان از جمله بیش از 20000 در کارخانه Fremont خود در کالیفرنیا استخدام کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سابقه اخراج کارکنان با هدف کاهش هزینه‌ها را دارد. این میلیاردر معروف پس از خرید شرکت در سال 2022، نیروی کار توییتر را به نصف کاهش داد .سال گذشته، تسلا ده‌ها کارمند خود را که در یکی از سایت‌های خود در نیویورک که بر روی سرویس Autopilot کار می‌کردند، اخراج کرد. در آن زمان، این شرکت گفت که این تعدیل نیرو ربطی به کمپین اتحادیه در این مرکز ندارد. شرکت توضیح می‌دهند که کارکنان را به دلیل عملکرد ضعیف اخراج کرده است.

به نظر می رسد تسلا در سال گذشته سرعت استخدام خود را کاهش داده است. ماسک در ماه می به کارکنان گفت که باید شخصاً تمام استخدام‌های جدید تسلا را تأیید کند. او در گزارش تسلا در ماه ژانویه نسبت به کاهش فروش در سال 2024 هشدار داد و گفت که شرکت بین دو موج رشد بزرگ قرار دارد.

در طول سال گذشته، این خودروساز به طور مداوم قیمت خودروهای خود را کاهش داده و برای اولین‌بار در تاریخ تلاش خود را در تبلیغات انجام داده است. تسلا همچنین با افزایش رقابت خودروسازان چینی مواجه است. ماسک نیز هشدار داده است که این خودروساز ممکن است در سال آینده با موانع تولید روبرو شود، زیرا تلاش می‌کند تولید سایبرتراک و پلتفرم خودروی نسل بعدی تسلا را افزایش دهد.

  • تسلا باید بخاطر تصادف کارمندش با یک موتورسوار، 42 میلیون دلار جریمه پرداخت کند
  • ایلان ماسک: به‌زودی از رباتاکسی تسلا رونمایی خواهم کرد
  • هزینه میلیارد دلاری تسلا برای سخت افزار AI انویدیا و خرید تراشه‌های AMD
مشاهده این خبر در سایت مرجع