توصیه مایکروسافت به سازندگان بازی: شخصیت‌های زن را جذاب طراحی نکنید

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 586335 4 هفته قبل 126

طبق جدیدترین گزارش، سران شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) از توسعه‌دهندگان بازی‌های کامپیوتری می‌خواهند که شخصیت‌های زن (مونث) را طوری طراحی کنند که دارای «بدن اغراق‌آمیزی» نباشند. برای مطالعه ادامه خبر توصیه جدید مایکروسافت به سازندگان بازی همراه ما باشید.

بخش پشتیبانی وب‌سایت مایکروسافت، فهرستی را به تازگی ضمیمه کرده است که از توسعه‌دهندگان می‌خواهند در زمان توسعه بازی به آن‌ها توجه کنند. بخشی از این فهرست می‌گوید شخصیت‌های زن (دختر) بازی باید طوری باشند که چهره یک زن عادی در دنیای واقعی را بازتاب کنند. همچنین سوالاتی از توسعه‌دهندگان پیرامون شخصیت‌های بازی در فهرست مذکور پرسیده شده است که می‌توانید آن‌ها را در ادامه مطالعه کنید:

  • آیا شخصیت مونث شما از لحاظ میزان توانایی و استعداد یا قابلیت با یک شخص مونث در دنیای واقعی همسان است؟
  • آیا شخصیت‌های مونثی که خلق کردید، از نظر مهارت و توانایی با همتایان مرد خود برابری می‌کنند؟
  • آیا شخصیت هایزن خلق شده، به لباس و زره متناسب با وظایفشان مجهز هستند؟
  • آیا بدن آن‌ها اغراق‌آمیز طراحی شده و دارای انحنای زیادی است؟
شخصیت‌های زن بازی

توصیه مایکروسافت به سازندگان برای طراحی شخصیت‌های زن بازی

توسعه‌دهندگان بازی‌های غربی اخیراً به انتقاد از «استفاده ابزاری» در بازی‌ها پرداخته‌اند و از استانداردهای زیبایی غیرواقعی که توسط شخصیت‌های داستانی تعیین شده است، استناد می‌کنند؛ بازی اکشن «استلار بلید» (Stellar Blade) با وجود اینکه پروتاگونیست بازی مبتنی بر یک مدل زندگی واقعی است، مورد چنین انتقاداتی قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر، شرکت Sony به دلیل سیاست‌های دگرسانسوری‌اش پس از انتقال واحدهای تجاری بازی خود به کالیفرنیا، مورد نکوهش قرار گرفته است. در هفته‌های گذشته، بازیکنان بسیار هوشیار‌تر از قبل ظاهر شدند. یک نمونه از کارهای آن‌ها، ساخت گروهی به نام Sweet baby Inc detected در پلتفرم «استیم» (Steam) بوده است و این گروه وظیفه گنجاندن بازی‌های ساخته‌شده تحت نظارت شرکت Sweet Baby را برعهده دارد.

این افراد اعتقاد دارند که این شرکت با افزودن مواردی اضافی و بی‌اهمیت به داستان بازی‌ها، باعث ضعیف شدن آن آثار شده است. استودیوی Sweet Baby در طراحی روایت عناوینی چون «آلن ویک 2» (Alan Wake 2)، «جوخه خودکشی: لیگ عدالت را بکش» (Suicide Squad: Kill the Justice League)، «خدای جنگ رگناروگ» (God of War Ragnarok) و «شوالیه‌های تاریکی» (Gotham Knights) نقش داشته است.

  • احتمال خروج ناشرهای اروپایی از پلتفرم Xbox
  • طراح روایت بازی Black Panther از استخدام کارمندان سفیدپوست صرف‌نظر می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع