انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 جهان را به OpenAI تحویل داد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589418 1 هفته قبل 81

شرکت انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 خود را به OpenAI تحویل داد، به علاوه این کار توسط جنسن هوانگ، مدیر عامل این کمپانی انجام شده است.

به نظر می‌رسد شرکت انویدیا هنوز با رشد عظیم خود قصد متوقف شدن ندارد، در همین راستا این کمپانی اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 خود را به شرکت OpenAI ارائه می‌کند تا انرژی عصر آینده هوش مصنوعی را تامین کند.

از طریق پستی که توسط گرگ براکمن، رئیس و یکی از بنیانگذاران شرکت OpenAI در پلتفرم X به اشتراک گذاشته شده، مشخص شد که کمپانی انویدیا سرانجام قدرتمندترین محصول خود را به شرکت OpenAI تحویل داده است. جالب اینجاست که جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت انویدیا، برای ارائه چیزی که ما باید آن را یک شگفتی فناوری بنامیم، وارد عمل شده است. از سوی دیگر سام آلتمن، مدیر عامل کمپانی OpenAI و گرگ براکمن نیز بسته شرکت انویدیا را دریافت کردند، که نشان می‌دهد DGX H200 واقعاً محصول مهم و قابل توجهی است که تحویل آن به شرکت‌کنندگان برجسته نیاز دارد.

اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 شرکت انویدیا به کمپانی OpenAI تحویل داده شده است. این کار توسط Jensen Huang، مدیر عامل شرکت انویدیا، به منظور پیشبرد فناوری هوش مصنوعی، محاسبات و بهره‌وری انسانی انجام شده است.

— منتشر شده از سوی گرگ براکمن (@gdb) در تاریخ 24 آوریل 2024

قبل از پرداختن به آنچه ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 ارائه می‌دهد، بیایید پویایی صنعت را مورد بحث قرار دهیم. جدا از تمرکز بر این واقعیت که شرکت OpenAI به قوی‌ترین سیستم هوش مصنوعی جهان دسترسی انحصاری داشت، جالب است شاهد این باشیم که چگونه شرکت‌ها برای به دست آوردن سخت افزار برتر در حال مبارزه با یکدیگر هستند. مدتی پیش کمی در مورد پردازنده‌های گرافیکی بلک‌ول و اینکه چگونه شرکت Meta اولین نسخه‌های معماری نسل بعدی را با وجود عرضه نشدن آن‌ها به بازارهای انبوه سفارش داد، صحبت کردیم. از سوی دیگر، کمپانی OpenAI را داریم که بر ساخت مراکز داده غول پیکر با ارزش پیشنهادی 7 تریلیون دلار تمرکز دارد.

این وضعیت دو نکته را به صراحت نشان می‌دهد. اولین مورد این است که رقابت بین شرکت‌ها در آینده برای درآمد هوش مصنوعی آنها نیست، بلکه قدرت محاسباتی آنها است. مورد دوم این است که فردی که در این میان ایفای نقش می‌کند (جنسن هوانگ)، با پوشیدن ژاکت چرمی نمادین، برای مدتی طولانی توجه صنعت را به خود جلب خواهد کرد، زیرا هر شرکتی که در این صنعت فعالیت می‌کند برای برطرف کردن نیازهای هوش مصنوعی خود شرکت انویدیا را درنظر دارد. این موضوع قابل بحث نیست زیرا اکوسیستم قوی که شرکت انویدیا به مشتریان خود ارائه می‌دهد شگفت انگیز است.

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 جهان را به OpenAI تحویل داد

در رابطه با مشخصات ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 باید گفت، این هیولا با HBM3E تغذیه می‌شود. ظرفیت حافظه آن حداکثر تا 141 گیگابایت گزارش شده و تا 4.8 ترابایت بر ثانیه پهنای باند دارد که 2.4 برابر پهنای باند بیشتر و دو برابر ظرفیت تکرار قبلی است. در اخبار جدید، به برتری H200s نسبت به سایرین در بازارها و اینکه چگونه توانسته عملکردی تقریباً دو برابری در برنامه‌های هوش مصنوعی مانند MLPerf v4.0 ارائه دهد، اشاره شده است که نشان می‌دهد این قطعات سخت‌افزاری چقدر در این بخش از بازار غالب هستند.

جالب اینجاست که DGX H200 مبتنی بر معماری Hopper است که توسط پردازنده‌های گرافیکی جدید Blackwell B100/B200 جایگزین شده است. این تراشه‌های هوش مصنوعی نسل بعدی عملکرد و قابلیت‌های هوش مصنوعی را افزایش می‌دهند و احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی شاهد استفاده آنها خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

  • عرضه کارت‌های گرافیک GeForce RTX 5090 و RTX 5080 Blackwell انویدیا در سه ماهه چهارم سال 2024!
  • کارت گرافیک A100 Ampere انویدیا با 7936 هسته که در چین فروخته می‌شود
  • ممنوعیت ارسال گرافیک‌های RTX 4090D و H20 AI انویدیا به چین: اعمال محدودیت 70 TFLOP در این هفته
  • جیم کلر از هزینه تحقیق و توسعه 10 میلیارد دلاری Blackwell انویدیا انتقاد می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع