فیل اسپنسر از برنامه‌های آینده ایکس باکس رونمایی کرد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 585931 1 ماه قبل 92

«فیل اسپنسر» (Phil Spencer) در جدیدترین مصاحبه خود با رسانه Polygon پیرامون برنامه‌های آینده ایکس باکس صحبت کرد. رئیس Xbox می‌خواهد فروشگاه‌هایی مانند «اپیک استور» (Epic Store) روزی روی کنسول‌های Xbox قرار گیرند. برای مطالعه ادامه صحبت‌های «اسپنسر» همراه ما باشید.

در ماه‌های اخیر، بحث‌ها و نگرانی‌های زیادی در مورد آینده برند «ایکس باکس» (Xbox) به وجود آمده است، به‌طوری که شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) ظاهراً می‌خواهد از تولید انحصاری‌ها و تجارت سنتی کنسول‌ها دوری کند. در یک رویداد «به‌روزرسانی تجاری»، «فیل اسپنسر» (رئیس ایکس باکس) و سایر مدیران به دنبال کاهش ترس‌ها بودند و گفتند که انحصاری‌های بزرگی مانند «استارفیلد» (Starfield) همچنان دست‌نخورده باقی می‌مانند و مایکروسافت در حال کار روی سخت افزار جدید قدرتمند است؛ اما طرفداران در مواجهه با موضوع تقاضای «تعادلانه» برای کنسول‌های Xbox شک و تردید دارند.

«فیل اسپنسر» در مصاحبه با رسانه Polygon در جریان رویداد GDC گفت کسب و کار کنسول‌ها در حال حاضر راکد شده است. او اذعان کرد جلوگیری از مسئله انحصاری‌ها برای بازگشت به مسیر رشد بوده است. او معتقد است فقدان رشد به یک معضل برای برآورد هزینه توسعه بازی‌های AAA تبدیل می‌شود؛ به خصوص اینکه در نسل فعلی هزینه ساخت یک بازی بزرگ معادل 300 میلیون دلار است.

البته صحبت‌های کلی «اسپنسر» در مورد کسب و کار با وضعیت واقعی سایر شرکت‌های رقیب تناقض دارد، چراکه «نینتندو» (Nintendo) با کنسول «سوییچ» (Switch) به موفقیت بزرگی دست یافته است، کنسول PS5 همان مسیر رشد کنسول PS4 را طی می‌کند؛ اما تنها کنسولی که به شدت با افت فروش روبه‌رو شده، کنسول «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) است. شرکت «سونی» (Sony) تلاش می‌کند تا هزینه‌ها را پایین نگه دارد؛ اما در نهایت، هیچ‌کس به‌طور بالقوه بیشتر از مایکروسافت از تغییر وضعیت کنسول‌ها سود نخواهد برد.

برنامه‌های آینده ایکس باکس

برنامه‌های آینده ایکس باکس؛ فیل اسپنسر به فکر بچه‌های نسل Z است!

با این اوصاف، «فیل اسپنسر» به خوبی به این نکته اشاره می‌کند که رشد بی‌رویه هزینه‌ها، شانس ناشرهای بازی‌های کامپیوتری را محدود می‌کند. «اسپنسر» معتقد است آوردن بازی‌ها به پلتفرم‌های بیشتر ممکن است راهی برای کاهش هزینه‌ها تلقی شود. البته، کاهش دقیق هزینه‌ها، همانطور که نینتندو برای چندین دهه انجام داده است، نیز یک راه حل ممکن در نظر گرفته می‌شود. رئیس ایکس باکس همچنین «دوری از انحصاری‌ها» را یک امر اجتناب‌ناپذیر می‌داند، چون آن دسته از بچه‌های نسل Z و متکی بر رسانه اجتماعی «تیک تاک» (TikTok)، پلتفرم‌های بسته (Closed-Platform) را نمی‌فهمند.

از سوی دیگر، «اسپنسر» تمایل دارد مهم‌ترین فروشگاه‌های گیمینگ مانند «اپیک استور» (Epic Store)، Itcho.io و غیره را به Xbox بیاورد (هنوز مشخص نیست که رسانه Polygon از آوردن نام پلتفرم استیم جلوگیری کرده است). باید منتظر ماند و دید که فروشگاه‌های بازی در کنار عملکرد سرویس اشتراکی «گیم پس» (Game Pass)، به موفقیت کنسول‌های Xbox و تبدیل شدن مایکروسافت به دومین پلتفرم قدرتمند گیمینگ کمک خواهد کرد یا خیر.

نظر شما درباره برنامه‌های آینده «فیل اسپنسر» چیست؟ آیا برنامه‌های او می‌تواند منجر به رشد محبوبیت ایکس باکس در آینده شود؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • نسخه PC بازی The Crew Motorfest راهی پلتفرم استیم می‌شود
  • از ماه آینده می‌توانید آیفون خود را در جعبه، آپدیت شده تحویل بگیرید
مشاهده این خبر در سایت مرجع