ناشر Take-Two حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج کرد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588573 1 هفته قبل 114

«تیک-تو اینتراکتیو» (Take-Two Interactive)، شرکت مادر «راکستار گیمز» (Rockstar Games) اعلام کرد که حدود 5 درصد از کارمندان خود (نزدیک به 600 نفر) را اخراج کرده است. این کمپانی همچنین از کنسل شدن چند پروژه معرفی‌نشده نیز خبر داد.

کمپانی Take-Two Interactive در بهمن ماه بیانیه داد که فعلاً قصد تعدیل نیرو را ندارد؛ اما به‌تازگی این کمپانی از اخراج حدود 5 درصد از کارمندان و توقف تولید چند پروژه خود خبر می‌دهد. برنامه قبلی کاهش هزینه‌های Take-Two که در اوایل سال 2023 اعمال شده بود، به شرکت برای ذخیره 50 میلیون دلار کمک کرده بود و با این تعدیل نیرو جدید، 160 میلیون دلار دیگر از هزینه‌ها کاسته می‌شود. 

تعدیل نیرو در شرکت Take-Two؛ احتمال تاثیر اخراج کارمندان روی فرایند ساخت GTA VI

گفتنی است این تغییرات به‌تدریج اعمال خواهد شد و احتمالاً تا تاریخ 11 دی 1403 (23 دسامبر 2024) تکمیل می‌شود. نکته جالب اینجاست که ناشر Take-Two Interactive پس از خریداری «گیرباکس» (Gearbox) با مبلغ 460 میلیون دلار، تصمیم به اخراج 600 نفر از کارمندان خود گرفت. به نظر می‌رسد خرید «گیرباکس» (سازندگان بازی Borderlands) توسط «تیک-تو»، این ناشر سرشناس را وارد وضعیت مالی بدی کرده است.

اخراج کارمندان Take-Two

هنوز مشخص نیست این تعدیل نیرو، روی فرایند توسعه بازی مورد انتظار GTA VI تاثیر می‌گذارد یا خیر. تعدیل نیرو به یک معضل اساسی در صنعت بازی‌های کامپیوتری تبدیل شده است. سال 2023، بیش از 9000 توسعه‌دهنده شغل خود را از دست دادند و این آمار در سال جاری از 8000 نفر عبور کرده است. تعدیل نیرو به یک طلسم شوم در سال 2024 تبدیل شده است؛ تا اینجای کار، شرکت‌های بزرگی مانند «امبریسر گروپ» (Embracer Group)، «مایکروسافت» (Microsoft)، «یوبیسافت» (Ubisoft)، «سونی» (Sony)، «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) و «رایوت گیمز» (Riot Games) تعداد قابل‌توجهی از کارکنان خود را اخراج کرده‌اند.

  • شایعه: ناشر Take-Two به‌زودی از بازی Mafia 4 رونمایی خواهد کرد
  • کنسول PS5 Pro حقیقت دارد و توسعه‌دهندگان مشغول ساخت بازی برای آن هستند
مشاهده این خبر در سایت مرجع