پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی Arc Battlemage Xe2-HPG شرکت اینتل تایید شدند!

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 586296 4 هفته قبل 98

بر اساس اخرین اخبار دنیا فناوری، به نظر می‌رسد چیپ‌های گرافیکی نسل بعدی Arc Battlemage Xe2-HPG شرکت اینتل برای کارت‌های گرافیکی بازی، در آخرین بارنامه‌های منتشر شده، توسط Momomo_US تایید شده‌اند.

لازم به ذکر است که بارنامه‌ها نه یک بلکه دو پردازنده گرافیکی Battlemage Xe2-HPG نسل بعدی کمپانی اینتل را فاش کرده‌اند که انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی با محصولات مجزای جدید مانند کارت‌های گرافیک بازی معرفی شوند. دو تراشه جدید شامل نسخه‌های Battlemage-G10 و Battlemage-G21 هستند. این نام‌ها ممکن است برای برخی از شما آشنا به نظر برسد، دلیل آن این است که آنها در واقع چیپ‌های گرافیکی هستند که در چندین ماه گذشته در حوزه فناوری دائما درباره آنها صحبت می‌شود.

این تراشه‌ها ابتدا توسط RedGamingTech در یک نقشه راه داخلی فاش شدند و چیپ گرافیکی BMG-G10، پیشنهاد درجه علاقه‌مندان را به عنوان یک تراشه با توان مصرفی بیش از 225 وات نشان می‌داد در حالی که نسخه BMG-G21 به عنوان یک چیپ گرافیکی با عملکرد متوسط ​​به همراه توان مصرفی (TDP) کمتر از 150 وات طراحی شده بود. اکنون اطلاعات فاش شده از بارنامه‌ها، کم و بیش این گفته‌ها را تأیید می‌کند، علاوه بر آن پیش‌تر گزارش‌هایی در رابطه با تست کردن چیپ‌های گرافیکی BMG-G10 Battlemage کمپانی اینتل در آزمایشگاه‌های آزمایشی در وبسایت wccftech منتشر شده است. علاوه بر این، ابزارهای مورد نیاز برای پردازنده‌های گرافیک نسل بعدی از سال گذشته در دسترس بوده و احتمالاً اندکی بزرگتر از ابزارهای موجود برای پردازنده‌های گرافیک Alchemist هستند، که این ممکن است به وجود یک بسته بزرگتر از محصولات موجود اشاره کند.

پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی Arc Battlemage Xe2-HPG شرکت اینتل تایید شدند!پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی Arc Battlemage Xe2-HPG شرکت اینتل تایید شدند، منبع تصویر: Momomo_US

در مورد آنچه در مورد چیپ‌های گرافیکی Battlemage می‌دانیم می‌توان گفت، شرکت اینتل معماری نسل بعدی Xe2 را با هدف پوشش دادن دو بخش یعنی طراحی گرافیک‌های گسسته HPG بالا رده و گرافیک‌های یکپارچه LPG پایین رده، به بازار عرضه خواهد کرد. پردازنده‌های گرافیکی گسسته به راه‌حل‌های مجزا موبایلی و کارت‌های گرافیک آماده دسکتاپ راه پیدا می‌کنند، در حالی که انواع LPG در اواخر سال جاری میلادی در پردازنده‌های Lunar Lake به بازار عرضه خواهند شد، که حداکثر 2 برابر بیشتر از نسخه Alchemist در تست‌های بنچمارک اولیه افزایش عملکرد داشته‌اند.

پیش از این، برخی از ویژگی‌های شایعه شده برای پردازنده‌های گرافیکی بازی Battlemage Xe گزارش شده بود که عبارتند از:

  • ساب‌سیستم و فشرده سازی حافظه نسل بعدی
  • ردیابی پرتو (Ray Tracing) بهبود یافته
  • پیشرفت‌های میکرو معماری
  • فناوری رندر مبتنی بر ML نسل بعدی
  • آخرین قابلیت‌های DeepLink
  • هدف گذاری عملکرد/بازی مشتاق

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توانیم در کنار پردازنده‌های گرافیکی بازی Battlemage Xe2 شاهد معرفی آن باشیم، نسل فریم XeSS کمپانی اینتل است که انتظار می‌رود از تکنیک Frame Extrapolation استفاده کند که کاملاً مخالف Frame Interpolation است که توسط الگوریتم‌های DLSS NVIDIA و FSR AMD استفاده می‌شود. گفتنیست که تام پترسن (Tom Petersen) از کمپانی اینتل مدتی پیش از فناوری‌های جدید و اصلاحات معماری جالبی برای چیپ‌های گرافیکی Battlemage استفاده کرده است.

پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی Arc Battlemage Xe2-HPG شرکت اینتل تایید شدند!منبع تصویر: RedGamingTech

در مورد پردازنده‌های گرافیکی Battlemage و عملکرد آنها باید گفت که انتظار می‌رود تا 64 هسته Xe2 داشته باشند که نسخه برتر آن در مقابل گرافیک GeForce RTX 4070 شرکت انویدیا قرار می‌گیرد، در حالی که دای کاهش یافته BMG-G21 باید در برابر سری RTX 4060 به رقابت بپردازد. پردازنده‌های گرافیکی بازی Arc A-Series شرکت اینتل در حال حاضر عملکرد عالی در برابر هزینه ارائه می‌دهند، همچنین VRAM قابل توجهی نسبت به قیمتشان در بخش 300 دلاری ایالات متحده دارند، از سوی دیگر کمپانی اینتل احتمالاً قیمت زیر 500 دلار آمریکا را برای خانواده نسل بعدی گیمینگ خود حفظ خواهد کرد. اخیرا شاهد ظهور دو پردازنده گرافیکی Battlemage Xe2-HPG با 20 و 24 هسته Xe و حداکثر 12 گیگابایت VRAM بودیم.

البته این تراشه‌ها و مشخصات نهایی آن‌ها تنها زمانی تایید می‌شوند که شرکت اینتل آن را رسما اعلام، با این وجود ما هیجان زده هستیم که از روند پیشرفت شرکت اینتل با سری گرافیک‌های Arc نسل بعدی باخبر شویم.

  • پردازنده دسکتاپ Arrow Lake-S اینتل با 24 هسته و 24 رشته، بدون پشتیبانی از AVX512 مشاهده شد
  • پردازنده‌های دسکتاپ Bartlett Lake-S اینتل ممکن است دارای 12 هسته P باشند
  • تراشه های اینتل در آلمان به دلیل اختلافات مربوط به حق اختراع ممنوع شدند
  • تکنولوژی فیلتر شارپ کننده تطبیقی در Lunar Lake اینتل با معماری iGPU Xe2 Battlemage به بازار می‌آید
مشاهده این خبر در سایت مرجع