چگونه با الهام از  بهترین سایت های ایرانی ، آنلاین شاپ خود را راه اندازی کنیم

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 512241 9 ماه قبل 121

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دنیای ما دیگر مانند سابق نیست، اگر تا به حال این موضوع راه هم متوجه نشده بودیم، در سال های قبل که هجوم ویروس کرونا را تجربه کردیم دیگر به طور کامل متوجه این موضوع شده ایم. اینکه دیگر بیشتر کسب و کار ها یا اینترنتی شده اند و یا شعبه ای هم در دنیای وب دارند و ما نیز نباید از این موضوع عقب بمانیم. اما در اینجا قصد داریم از تابان شهر کمک بگیریم و ببینیم که ما چگونه می توانیم با الهام گیری از بهترین سایت های ایرانی و مسیری که آن ها طی کردند، راه اندازی آنلاین شاپ خودمان را انجام بدهیم و بتوانیم پا به پای تکنولوژی حرکت کنیم.

سایت های برتر ایرانی چه ویژگی هایی دارند که باید بدانیم؟
اگر بخواهیم به لیستی از بهترین سایت های ایرانی نگاهی بیندازیم، اسامی آشنایی می بینیم که به طبع می توانیم طراحی منحصر به فرد و عالی آن ها را تایید کنیم. بهترین سایت های ایرانی حتی اگر منبع الهامی هم داشتند، حالا دیگر خودشان به یک منبع الهام تبدیل شده اند و ما نیز می توانیم با توجه به آن ها، بدون اینکه بخواهیم کپی برداری کنیم، کمی از ویژگی های خوب این سایت ها الهام بگیریم و آن ویژگی ها را در دستور کار قرار بدهیم. این ویژگی ها عبارتند از:
• طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری سر راست و کاربر پسند
• واضح بودن هدف سایت و عوامل بسیار برای راهنمایی کاربر و رساندن او به چیزی که می خواهد
• طراحی منحصر به فرد و خاص
• سرعت بالای بارگذاری و روان بودن عملکردهای سایت
• خلاقیت در کنار سادگی
همین بدیهیات ساده خودشان می توانند بهینه ترین سایت را برای شما به ارمغان بیاورند و لازمه رعایت آن ها، طراحان و برنامه نویسان حرفه ای سایت است.

برای راه اندازی آنلاین شاپ باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

دیدیم که سایت های خوب ایرانی برای تبدیل شدن به بهترین، یک سری نکات را رعایت کردند که این نکات، مختص به تمامی سایت ها می باشد و بین هر سایتی با هر محتوایی مشترک هستند. اما برای راه اندازی آنلاین شاپ دانستن همین نکات کافی است؟ برای راه اندازی آنلاین شاپ شما باید چند مرحله را طی کنید و این مراحل بیش از اینکه بخواهند فنی باشند، مفهومی هستند و یک سری نکاتی در دل خودشان دارند که ما با دانستن آن ها می توانیم به آن سایت خوبی که مد نظرمان هست دست یابیم. این مراحل به شرح زیر می باشد:

  • ایده خودتان را پردازش کنید و آن را با دیگران مطرح کنید
  • هدف خودتان را انتخاب کنید و در راه هدف خاصی قدم بردارید.
  • درباره محصول یا خدماتی که ارائه می دهید اطلاعات لازم و ضروری را کسب کنید.
  • طراحی سایت را بر اساس خدمات و محصولی که ارائه می کنید پی ریزی کنید.
  • زیرساخت های لازم سایت را برای فروش محصولتان فراهم کنید.
  • سیستم مدیریت محتوای خودتان را انتخاب کنید و حواستان باشد که یک سیستم مدیریت محتوای خوب برای مدیریت یک آنلاین شاپ باشد. (شاپیفای، پرستاشاپ، ووکامرس و ...)
  • سایت را طوری طراحی کنید که در پروسه خرید و فروش محصولتان مشکلی بوجود نیاید.
  • راه اندازی آنلاین شاپ با راه اندازی سایت های دیگر چه تفاوتی دارد؟

    همین حالا اگر نگاهی به شاخص ترین و "بهترین آنلاین شاپ های ایرانی" بکنید، می بینید که این سایت ها یک سری تفاوت های عمده با بهترین سایت های شرکتی دارند. یک سری چیزهایی در آن ها رعایت شده است که در یک سایت شرکتی یا خدماتی اصلا وجود ندارد. برای همین هم می خواهیم در اینجا این دو مفهوم را با یکدیگر مقایسه کنیم و تفاوت بین راه اندازی آنلاین شاپ و ساخت یک سایتی که آنلاین شاپ نیست را متوجه شویم.

    سایت های معمولیآنلاین شاپ
    امکان خرید آنلاین ندارنددر آن ها می توان مستقیم خرید انجام داد
    برای خرید نیاز به تماس گرفتن داریددرگاه پرداخت مستقیم دارند
    صرفا نمایش خدمات و محصولات هستندمکانی برای خرید و فروش محصولات هستند
    صفحات کمتری دارندصفحات بیشتری دارند
    تمرکز سئوی آن ها روی محتوا و متن استتمرکز سئوی آن ها روی مسائل فنی و بیرون از سایت است
    معمولا محتواهای طولانی دارندمحتوای آن ها محدود به توضیحات محصولات می شود

    آیا در این بازار پر رقابت، همچنان می شود آنلاین شاپ راه اندازی کرد؟

    زمانی که شما به بهترین سایت های ایرانی نگاه می کنید، شاید پیش خودتان بگویید که این سایت ها به اندازه کافی موفق و محبوب شده اند و هیچ جایی برای رقیب دیگری نگذاشته اند. اما موضوع به این پیچیدگی ها نیست و شما نباید ناامید بشوید. به این خاطر که شما قرار نیست همه آدم های یک کشور یا همه آدم های دنیا را تبدیل به مشتریان خودتان کنید. شما می توانید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید و مشتری های خودتان را داشته باشید. این توصیه را از تابان شهر : tabaneshahr.com داشته باشید که با فکر کردن به این موضوع و در نتیجه اقدامی نکردن، هیچوقت موفقیت به سراغ شما نخواهد آمد. مهم این است که شما بتوانید سایت بهتری داشته باشید و همیشه این امکان وجود دارد که لیست بهترین سایت ها، سایت شما را هم در خود جای بدهد.

    نتیجه گیری

    همیشه یادمان باشد که هرچقدر هم که یک سایت عالی باشد، خلاقیتی که به خرج داده است آن را عالی کرده است و باید حواسمان باشد که سایت مورد نظر را منبع الهام قرار بدهیم و اینطور نباشد که بخواهیم نسخه دوم همان سایت باشیم. اگر بخواهیم سایت موفقی داشته باشیم، چاره کار این است که چیزی را به مخاطب بدهیم که تا به حال هیچ سایت دیگری آن را به او نداده است. هرچند که به توصیه تابان شهر باید اصول طراحی سایت را هم به خوبی در سایت و آنلاین شاپی که داریم رعایت کنیم تا حداقل پایه های اصلی سایت خودمان را محکم کنیم. حتما نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که به نظر شما یک آنلاین شاپ خوب چه ویژگی هایی دارد و یک طراحی سایت خوب چگونه انجام می شود.

    مشاهده این خبر در سایت مرجع