چگونه مودم جدید Pixel 9 گوگل اتصال ماهواره ای را تقویت می‌کند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588362 2 هفته قبل 102

کمپانی گوگل همچنان روی اندروید 15 کار می‌کند، و به لطف پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهندگان و اولین نسخه بتا، که چند روز پیش ارائه شد، نگاهی اجمالی به قابلیت‌های جدید آن شده است. انتظار می‌رود که اتصال ماهواره‌ای بخش بزرگی از سیستم‌عامل اندروید 15 باشد و ویژگی‌هایی مانند پیام‌های متنی مبتنی بر اتصال ماهواره‌ای در حال کار است. گزارش بعدی نشان داد که اجرای اتصال ماهواره‌ای اندروید 15 همچنین به کاربران اجازه می‌دهد در شرایط غیر اضطراری به مخاطبین خود پیامک ارسال کنند. اکنون در حال یادگیری برنامه‌های گوگل برای پشتیبانی از اتصال ماهواره ای در سطح سخت افزاری هستیم که از پاییز امسال با سری Pixel 9 شروع می‌شود.

به علاوه، Kamila Wojciechowska که سابقه خوبی در افشا اطلاعات پیکسل دارد، می‌نویسد (از طریق Android Authority ) که Google Pixel 9 مودم جدید Exynos 5400 را معرفی می‌کند که طبق گزارش‌ها سریعتر و کارآمدتر از آخرین نسل مودم Exynos 5300 خواهد بود که در تراشه‌های Tensor G2 و G3 مورد استفاده قرار گرفت. مودم جدید همچنین باید به لطف پشته نرم افزاری ارتقا یافته، پایداری بهتری داشته باشد.

این مودم بخشی از چیپست کاملاً جدید Tensor G4 خواهد بود که برای اولین بار در سری پیکسل 9 به بازار عرضه خواهد شد و Wojciechowska می‌گوید که Pixel Fold 2 نیز از همان محصول استفاده خواهد کرد، بنابراین بیشتر این ایده را تایید می‌کند که نسخه بعدی از نسل تاشو گوگل در کنار پیکسل 9 و 9 پرو معرفی خواهد شد.

این گزارش انحصاری همچنین به یک تبلت 5G Pixel (کلمنتین) که در حال توسعه نیست اشاره می‌کند که طبق گزارش‌ها از همان ترکیب Tensor G4/Exynos Modem 5400 استفاده می‌کند. با این حال، منبع Wojciechowska نتوانست جدول زمانی دقیقی را برای عرضه این تبلت اندرویدی ارائه دهد.

چگونه مودم جدید Pixel 9  گوگل اتصال ماهواره ای را تقویت می‌کند

اتصال ماهواره ای در Pixel 9 گوگل

همچنین Wojciechowska می‌نویسد که علاوه بر ارتقاء عملکرد معمول، این مودم اکنون به نسخه 17 3GPP مجهز شده است و رسماً از شبکه‌های غیرزمینی 5G (NTN) پشتیبانی می‌کند. این باعث می‌شود سری پیکسل 9 اولین موردی باشد که از پیاده‌سازی اتصال ماهواره‌ای Google در اندروید 15 پشتیبانی می‌کند. سرویس متنی مبتنی بر ماهواره در ابتدا توسط T-Mobile، پشتیبانی می‌شود و شبکه‌های دیگر احتمالاً بعداً به آن ملحق خواهند شد.

این اطلاعات افشا شده همچنین یک برنامه جدید Satellite Gateway را کشف کرده است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از یک ویژگی داخلی به نام Emergency SOS با خدمات اضطراری در تماس باشند. به لطف بررسی‌های بیشتر Wojciechowska، می‌دانیم که این برنامه از کاربران چند سؤال از پیش تعیین شده مرتبط با وضعیت اضطراری می‌پرسد، از جمله اینکه چه چیزی وضعیت شما را به بهترین شکل توصیف می‌کند؟ همچنین گزینه‌ای برای ارسال پیام به تمام مخاطبین اضطراری فهرست شده وجود دارد.

با این وجود، هر سوال نیز برای تسریع در روند تماس با خدمات اورژانسی، پاسخ‌های خاص خود را خواهد داشت. گوگل همچنین می‌داند که اتصال ماهواره‌ای نیاز به موقعیت‌یابی خاصی دارد و با کمک یک انیمیشن برای کاربران توضیح داده می‌شود. در حال حاضر چیزهای زیادی در مورد پیکسل 9 نمی‌دانیم، اما احتمالاً پشتیبانی از ارسال پیامک مبتنی بر ماهواره یکی از نکات برجسته آن خواهد بود. علاوه بر این شایعات اولیه از عرضه نسخه سوم پیکسل 9 در پاییز خبر می‌دهند.

  • گوگل شبکه Find My Device را اوایل هفته آینده راه‌اندازی خواهد کرد
  • معرفی Axion: اولین تراشه دیتاسنتر مبتنی‌بر Arm گوگل
  • گوشی‌ های پیکسل گوگل برای راه‌اندازی ویژگی Satellite SOS آماده می‌شوند
  • گوگل از هوش مصنوعی برای مقابله با بیماری‌های کشنده در هند استفاده می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع