۱۶ روش بستن شال و شال گردن زنانه برای فصل‌های سرد سال

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 545534 5 ماه قبل 332

برخی از طراحان مد و زیبایی برای بهبود استایل زنان به اکسسوری‌هایی مانند دستبند تکیه می‌کنند. برخی دیگر بر یک جفت کفش خاص یا سبک خاصی از لباس‌های زنانه تأکید دارند. بعضی‌ها هم برای داشتن استایلی مخصوص خودشان سراغ شال گردن یا شال می‌روند. در این مقاله، ۱۶ روش‌ بستن شال و شال گردن زنانه جهت داشتن استایلی شیک با این اکسسوری‌ها را مرور می‌کنیم.

کاربرد شال در دنیای مد و پوشاک

وقتی به شال و روسری فکر می‌کنیم، معمولا پارچه‌ای نرم، شفاف و بسیار زنانه که دور گردن یک زن زیبا پیچیده شده را تجسم می‌کنیم. بااین‌حال، خاصیت شال و روسری به همین کاربرد محدود نمی‌شود. شال‌ها اکسسوری‌هایی برای محافظت از گردن و سر در برابر باد و سرما، پوشاندن سر، پوشش گردن، کمربند و حتی به عنوان اکسسوری کیف به کار می‌روند. در واقع، شال یا روسری را می‌توانید به عنوان پارچه‌ای زیبا به دسته کیف ببندید و اجازه بدهید از آن آویزان شود.

شال و روسری چه برای داشتن استایل شخصی به کار رود و چه باعث گرم‌ شدن در سرمای زمستان یا در امان ماندن از آفتاب داغ تابستان شود، به‌هرحال، یکی از محبوب‌ترین لباس‌ها یا اکسسوری‌هایی است که زنان سراسر جهان آن را می‌پوشند.

چگونه یک شال شیک انتخاب کنیم؟

گره‌های متفاوت بستن شال زنانه

بسیاری از ما به این باور رسیده‌ایم که برای ترکیب و ست کردن رنگ‌ها و طرح‌ها قواعد خاصی وجود دارد. این قواعد می‌توانند مانع ما شوند، به‌ویژه وقتی نوبت به انتخاب شال، شال گردن و روسری برای خوش‌رنگ کردن لباس یا استایل شخصی می‌رسد. برخی از ما برای انجام دادن کاری ساده مثل ست کردن شال یا کت یا لباس مشکی یا شتری‌رنگ خود دچار اضطراب می‌شویم. البته، حق هم داریم چون توجه به تمام اصول و قواعد مربوط به ست کردن لباس‌ها کار ساده‌ای نیست.

خوشبختانه، باید به اطلاعتان برسانیم که قواعد دست‌وپاگیر قدیمی دیگر اعمال نمی‌شوند. شما می‌توانید رنگ‌ها و طرح‌هایی که مکمل یکدیگر نیستند را بدون هیچ نگرانی با یکدیگر ترکیب کنید. پس همین حالا آن شال یا روسری زیبایی که از مدت‌ها پیش در فکر خرید آن هستید را بخرید. فقط برای انتخاب این شال، روسری و حتی شال گردن زنانه، باید به ۳ نکته مهم توجه کنید.

  • راهنمای خرید بهترین عینک زمستانی؛ هرآنچه لازم است بدانید

شال یا روسری باید چهره‌ی شما را جذاب‌تر کند

مهم‌ترین نکته در انتخاب شال و روسری زنانه برای دور گردن یا روی سر این است که با خود فکر کنید این شال شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد یا خیر. به عبارت دیگر، رنگ‌ها و طرح‌هایی که انتخاب می‌کنید باید رنگ پوست و موی شما را تکمیل کنند. خبر خوب این است که انتخاب شال و روسری مناسب به شما امکان می‌دهد تا لباس‌هایی به رنگ‌هایی بپوشید که معمولا به شما نمی‌آیند.

به عنوان مثال، ممکن است برای داشتن ظاهری شیک مشتاق پوشیدن لباسی به رنگ مشکی باشید اما فکر کنید که این رنگ شما را رنگ‌پریده و بی‌حال نشان می‌دهد. در این صورت، می‌توانید لباس مشکی زیبا یا سایر لباس‌های خود را با یک شال، شال گردن یا روسری با رنگی خاص ست کنید. این رنگ در کنار صورت شما باعث می‌شود که لباس مورد علاقه‌تان در تن شما جذاب به نظر برسد.

روسری زنانه مدل مینی اسکارف بابونه
روسری زنانه مدل مینی اسکارف بابونه
۵۹,۵۰۰
تومان
شال زنانه مدل حریر مجلسی لمه طرح ساده کریشه کد ana-2265
شال زنانه مدل حریر مجلسی لمه طرح ساده کریشه کد ana-2265
۱۱۲,۰۰۰
تومان
خرید انواع شال و روسری
مشاهده همه

از طرح‌های چاپی با رنگ‌های روشن دوری نکنید

گره شال زنانه

یک شال یا روسری با طرح‌های روشن هر لباس ساده یا تک‌رنگ را جذاب می‌کند اما از پوشیدن این شال یا روسری با سایر لباس‌های طرح‌دار نترسید. اگر این دو طرح با یکدیگر هماهنگ باشند، دلیلی برای شک و تردید وجود ندارد.

همان‌طور که مردان می‌توانند یک کراوات طرح‌دار را با یک پیراهن‌ راه‌راه یا چهارخانه بپوشند، شما نیز می‌توانید روسری یا شال طرح‌دار را به روشی مشابه ست کنید. کافیست بهترین روش بستن شال و شال گردن زنانه را بدانید.

  • ۱۰ مدل پالتو دخترانه ترندی که امسال می‌توانید بخرید

پارچه و جنس شال و روسری

شال و روسری علاوه بر رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، جنس‌های متنوعی هم دارند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. به عنوان مثال، شال گردن، شال یا روسری پشمی شما را گرم نگه می‌دارد و می‌تواند در زمستان‌های بسیار سرد نجات‌دهنده شما باشد. این اکسسوری‌ها ظاهری کلاسیک و جاودانه نیز به شما می‌دهند. این اکسسوری‌ها اگر با یک پلیور و چکمه‌هایی زیبا ست شوند، شما را خوش‌پوش و جذاب می‌کنند.

شال و روسری‌های ساخته شده از جنسی ظریف‌تر مثل ترمه نیز بسیار نرم هستند و حتی در روزهای سخت نیز به شما احساس خوبی می‌دهند. شال و روسری چهارخانه از این جنس یکی از ملزومات کمد لباس به‌ویژه در مناسبت‌های خاص است.

شال‌های ابریشمی، با درخشندگی و بافتی جذاب، به هر لباس ظرافتی خاص می‌بخشند. این شال‌ها در هر آب و هوایی سبک و راحت هستند و می‌توانند یک اکسسوری عالی برای سفر باشند. این نوع شال و روسری به شما ظاهری کلاسیک می‌دهد. این استایل یادآور ظاهر ستاره‌های مشهور سینما نیز هست. آیا استایل آدری هپبورن در «صبحانه در تیفاتی» را به یاد می‌آورید؟

روسری زنانه کد 0206

روسری زنانه کد ۰۲۰۶

۳۴ %
۱۲۰,۰۰۰
۷۹,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

روش‌های بستن شال و شال گردن زنانه

طریقه بستن شال زنانه می‌تواند استایل شما را کاملا تغییر دهد. برای اینکه ظاهری جذاب‌تر داشته باشید، باید طریقه بستن دستمال گردن زنانه یا شال و شال گردن را بدانید. در ادامه، ۱۶ روش بستن شال و شال گردن زنانه را می‌خوانید.

۱. گره بافته شده

شال را از وسط تا کنید و بعد دور گردن خود قرار دهید. انتهای آویزان آن را از داخل حلقه‌ای که درست شده عبور دهید. در این مرحله‌ نباید شال را چندان محکم ببندید. حالا حلقه را بچرخانید و انتهای آویزان شال را دوباره بکشید. چرخاندن حلقه را با یک دست ادامه دهید و سمت آویزان آن را بکشید. این کار را آن‌قدر انجام دهید که شال حالت موی بافته پیدا کند.

۲. گره Cowl

گره Cowl

شال یا روسری را طوری دور گردن خود قرار دهید که یک سر آن بسیار کوتاه‌تر از سر دیگر باشد. حالا انتهای بلندتر را دو بار دور گردن خود بپیچید. سپس، سر دیگر را به آن متصل کنید. اگر از شال یا روسری حاشیه‌دار استفاده می‌کنید، آن را طوری تنظیم کنید که مقداری از روسری یا شال در جلو آویزان باشد.

۳. نحوه‌ی بستن شال گردن حلقه‌ای کلاسیک

شال یا شال گردن را می‌توانید به روش حلقه‌ای کلاسیک هم ببندید. به این روش کلاسیک گفته می‌شود چون بسیار آسان است و بسیار خوب به نظر می‌رسد. شال یا شال گردن را از وسط تا کنید. سپس، آن را پشت گردن خود قرار دهید و هر دو سر آن را به سمت جلو بیاورید. حالا انتهای آویزان را از حلقه ایجاد شده رد کنید.

  • راهنمای انتخاب بهترین مدل پالتوی زنانه بر اساس ترندهای سال ۲۰۲۳

۴. گره گردنبندی

یک شال یا روسری از جنسی سبک مانند ابریشم را بردارید و آن را پشت گردن خود قرار دهید. حالا یک گره از یک طرف و بعد یک گره در سر دیگر آن بزنید. دو سر آویزان شال یا روسری را در دست بگیرید و به یکدیگر ببندید. شال را بچرخانید تا انتهای گره زده در پشت شما باشد و گره‌ها جلوی شما قرار بگیرند.

شال زنانه مدل شال وال اسلپ منگوله دار کد 739

شال زنانه مدل شال وال اسلپ منگوله دار کد ۷۳۹

۸۹,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۵. گره فرانسوی

گره فرانسوی برای شال زنانه

گره فرانسوی هم یکی از محبوب‌ترین روش‌های بستن شال و شال گردن است. برای این کار، فقط باید روسری را از وسط تا کنید و دور شانه‌های خود قرار بدهید. سپس، یک سر آن را در دست بگیرید و آن را روی و زیر حلقه ایجاد شده بکشید. سر دیگر آن را هم زیر و روی همان حلقه ببرید.

۶. گره کاذب

برای بستن این گره، ابتدا شال یا شال گردن را پشت گردن خود بپیچید. سپس، یک سر آن را بگیرید و دور دست خود بپیچید. آن را آن‌قدر بکشید تا یک گره شل ایجاد شود. بعد از آن، سر دیگر شال را بگیرید و آن را از طریق گره پهلوی آن بکشید، آن را ابتدا به زیر حلقه گره ببرید و بعد به سمت بالا بیاورید.

۷. گره ساده دور گردن

این گره با روسری کوچک جذاب‌تر می‌شود. این روسری را بردارید و دو بار دور گردن خود بپیچید، به طوری که انتهای آن در یک شانه به هم برسد. دو سر آن را یک بار به هم گره بزنید و بعد یک سر آن را روی پشت خود بیندازید. سمت دیگر هم باید در جلوی شما قرار بگیرد.

شال گردن بافتنی مدل رینگی

شال گردن بافتنی مدل رینگی

۱۵ %
۸۰,۰۰۰
۶۸,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۸. گره با دو سر آویزان

یک شال گردن یا شال بلند را از وسط تا کنید. حالا دو سر آن را به صورت ضربدری بگیرید و به هم گره بزنید. آن را روی گردن خود قرار دهید و بعد بچرخانید و دوباره حلقه کنید.

۹. گره مخفی

گره مخفی

یک شال یا شال گردن بلند را یک بار دور گردن خود حلقه کنید. سپس، با استفاده از انتهای بلند آن، تا نزدیک گردن یک گره نصفه نیمه ایجاد کنید. حلقه ایجاد شده را به سمت پایین بکشید و گره را زیر آن ببرید.

۱۰. گره Slouchy Turtleneck

شال یا شال گردن را دور گردن خود قرار دهید. دو سر آن باید به اندازه مساوی آویزان شوند. حالا یک سر شال را دور گردن خود حلقه کنید. انتهای دیگر شال را هم به همین ترتیب حلقه کنید. حالا نقطه اتصال دو طرف را داخل شال قرار دهید تا مخفی شود.

۱۱. گره Twisted Turtleneck

گره Twisted Turtleneck برای بستن شال زنانه

این گره دقیقا مانند گره قبلی است. تنها تفاوتی که این گره با گره قبلی دارد در نحوه‌ی پیچیدن شال یا روسری است. برای بستن این گره باید ابتدا روسری را دور گردن خود بپیچید و آن را آرام بچرخانید. می‌توانید آن را محکم بپیچید تا شبیه به یقه اسکی شود یا آن را کمی شل‌تر بگذارید تا ظاهری راحت‌تر داشته باشید.

۱۲. گره کراواتی

بستن شال یا شال گردن به روش کراواتی در روزهای سرد زمستان به کاپشن یا کت شما ظاهری منحصربه فرد می‌بخشد. این مدل بستن شال شبه به کراوات مردانه است اما رنگی زنانه دارد. برای بستن شال گردن مجلسی به این روش، ابتدا شال یا شال گردن را دور گردن خود بپیچید، به طوری که دو سر آن در جلو به یک اندازه باشند. حالا سر سمت چپ شال را از سر سمت راست عبور دهد. سپس، آن را به پشت حلقه دور گردن ببرید و از آن بیرون بیاورید.

در ادامه، سر سمت راست شال را در دست بگیرید، به سمت چپ بکشید و از طریق حلقه‌ای که ایجاد کرده‌اید به سمت بالا محکم کنید. گره را طوری تنظیم کنید که مانند گره کراوات شود.

۱۳. پیچیدن شال از دو طرف

دو شال از شال‌های مورد علاقه خود را بردارید و به یکدیگر بچسبانید تا به شکل یک شال دربیایند. سپس، آن‌ را یک بار دور گردن حلقه کنید و شال‌ها را بچرخانید تا هر دو دیده شوند.

۱۴. گره پاپیونی یک طرفه

گره پاپیونی یک طرفه

روسری را دور گردن خود بپیچید و یک طرف آن را روی طرف دیگر به صورت مورب قرار بدهید. با استفاده از دست راست خود، بخشی از روسری را در یک حلقه جمع کنید. سپس، سمت چپ آن را دور حلقه بپیچید و از حلقه پایین بیاورید. این کار تقریبا مانند گره زدن بند کفش است.

در نهایت، گره را محکم کنید و روسری را بچرخانید تا پاپیون آن روی شانه شما قرار بگیرد.

۱۵. گره هشت

روسری یا شال را از وسط تا کنید و آن را دور گردن خود بیندازید. سپس، انتهایی که روی سر دیگر قرار گرفته را از حلقه ایجاد شده بیرون بیاورید. حالا حلقه را بچرخانید تا یک حلقه دیگر ایجاد شود. در نهایت، انتها یا سر دیگر شال را از حلقه دوم رد کنید. گره شال را به میزان دل‌خواه خود تنظیم کنید.

۱۶. گره پرتزلی

برای زدن این گره زیبا، ابتدا شال یا شال گردن را از وسط تا کنید. سپس، آن را دور گردن خود بیندازید. در ادامه، انتهای شال که روی سر دیگر آن است را وارد حلقه ایجاد شده کنید و از آن بیرون بیاورید. در نهایت، انتهای دیگر شال را در دست بگیرید و از همان حلقه به صورت مورب رد کنید.

کلام آخر

برای داشتن استایلی شیک و خاص، انتخاب شال، شال گردن یا روسری با طرح و رنگی جذاب کافی نیست. شما باید روش های بستن شال و شال گردن زنانه را هم بدانید. در این مقاله، ۱۶ روش خلاقانه معرفی کردیم. شما می‌توانید شال، روسری و شال گردن خود را با استفاده از یکی از این روش‌ها ببندید. به این ترتیب، در مهمانی‌ها و مراسم‌های خاص یا در موقعیت‌های غیررسمی‌تر خوش‌استایل و شیک به نظر می‌رسید. اگر کمی خلاقیت داشته باشید هم می‌توانید این گره‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا گره‌های جدیدتری ابداع شوند و اکسسوری‌هایتان بهتر به نظر برسند.

منبع: dewbees

نوشته ۱۶ روش بستن شال و شال گردن زنانه برای فصل‌های سرد سال اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع