macOS ونتورا احتمالا در تاریخ ۲ آبان عرضه می‌شود

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 342332 1 سال قبل 239

اپل قصد دارد در کنار رونمایی از سیستم‌عامل iPadOS 16.1 در تاریخ ۲ آبان، سیستم‌عامل کامپیوترهای مک یعنی macOS Ventura (ونتورا) را هم برای کاربران عرضه کند.

طبق گفته‌های مارک گورمن، از خبرنگاران وب‌سایت بلومبرگ، به نظر می‌رسد سیستم‌عامل macOS ونتورا قرار است به همراه iPadOS 16.1 با پشتیبانی از مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه شود. این مک‌‌بوک پروها قرار است با تراشه‌ی M2 پرو و M2 مکس در دسترس قرار بگیرند اما سایر مشخصات آن‌ها در مقایسه با مدل‌های نسل قبل تغییر خاصی نداشته است.

مارک گورمن در رابطه با مدل‌های مختلفی از آیپد پرو با تراشه‌ی M2 هم گفته که به احتمال زیاد باید تا چند روز دیگر شاهد رونمایی از آن‌ها باشیم. او همچنین مدعی شده که مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی بعید است که به همراه آیپد پرو نسل جدید راهی بازار شوند. طبق توضیحاتی که گورمن ارائه داده، باید در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی این محصولات به بازار باشیم. اپل معمولا مک‌های جدید را در نوامبر راهی بازار می‌کرده که از جمله این موارد می‌توان به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ و نخستین مک با تراشه‌ی M1 اشاره کرد که در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار شد.

  • ۳ ویژگی که دوست داریم در نسل جدید مک‌بوک پرو ببینیم

گورمن علاوه بر این موارد، گفته که مک مینی جدید با تراشه‌ی M2 هم در راه است. اپل آخرین بار در سال ۲۰۲۰ مک مینی را با تراشه‌ی M1 راهی بازار کرد و اکنون دو سال است که خبری از جانشین برای آن نیست. در حال حاضر مدل‌های مختلف این محصول قدیمی با تراشه‌ی Core i5 و Core i7 اینتل و با قیمت نسبتا بالا برای خرید در دسترس قرار دارند.

کریگ فدریقی، مسئول بخش نرم‌افزار اپل و همچمیم گرگ جوزویاک، مدیر بازاریابی این شرکت آمریکایی قرار است در تاریخ ۲۵ اکتبر در رابطه با iPadOS 16.1 و ونتورا توضیحاتی را ارائه دهند. اما یک روز قبل از آن یعنی در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) باید شاهد عرضه‌ی رسمی این سیستم‌عامل‌ها باشیم. علاوه بر iPadOS 16.1 و macOS ونتورا، اپل به احتمال زیاد iOS 16.1 را هم برای آیفون‌ها عرضه می‌کند. نسخه‌ای که گفته می‌شود با خود قابلیت‌ها و بهبودی‌های فراوانی به همراه خواهد داشت.

  • با ۵ روش آسان برای انتقال تصاویر از آیفون به کامپیوتر آشنا شوید

منبع: MacRumors

نوشته macOS ونتورا احتمالا در تاریخ ۲ آبان عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع