آیفون ۱۵ پرو احتمالاً با ۸ گیگابایت رم و پورت USB-C عرضه می‌شود

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 348117 1 سال قبل 190

طبق گفته‌ی شرکت تحقیقاتی تایوانی «TrendForce»، مدل‌های پرو آیفون ۱۵ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، پورت USB-C و دوربین‌های پیشرفته‌تر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

  • فاکسکان می‌گوید محدودیت‌های کرونایی در چین به تولید آیفون لطمه‌ای وارد نکرده است

جدیدترین گزارش منتشر شده از این شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد، سری آیفون ۱۵ همانند سری آیفون ۱۴ شامل چهار مدل خواهد بود و تنها مدل‌های پروی این سری جدیدترین پردازنده‌ی اپل را دریافت خواهند کرد. بنابراین، با این تفاسیر آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ مکس از پردازنده‌ی A16 قدرت خواهد گرفت، در حالی که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه‌ی کاملا جدید و ۳ نانومتری A17 Bionic به عنوان قلب تپنده بهره خواهند برد. به گفته‌ی سخنگوی شرکت TSMC و با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری، اپل مشتری اصلی تراشه‌های مبتنی بر این فناوری در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و انتظار می‌رود که این شرکت تراشه‌سازی، سفارشات قابل توجه تراشه‌های ۳ نانومتری مشتریان دیگرش را به سال ۲۰۲۴ مولکول کند.

آیفون 15 پرو

TrendForce پیش‌بینی کرده که مدل‌های پرو آیفون ۱۵ به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم برای تکمیل عملکرد پردازشی تراشه‌ی A17 مجهز می‌شوند. برای مقایسه باید اشاره کنیم که مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۵ نیز احتمالاً ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهند داشت.

یکی از مهم‌ترین شایعات مربوط به سری آیفون ۱۵، بهره‌گیری از پورت شارژ USB-C است که با تصویب این موضوع، اپل چاره‌ای جز پذیرفتن آن و عرضه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دارش با این استاندارد جهانی ندارد. طبق این قانون جدید تا پایان سال ۲۰۲۴، تمام گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دوربین‌های موجود در بازار اروپا باید به پورت شارژ USB-C مجهز شوند. یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که به لطف شایعات اخیر در سری آیفون ۱۵ انتظار داریم، بهره‌گیری از لنز پریسکوپی برای بهره‌گیری از زوم اپتیکال بهتر است.

طبق گزارش جدید TrendForce، انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به سنسور تله فوتو با عملکرد پریسکوپی باشد که قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری یا بیشتر را در مقایسه با محدودیت فعلی ۳ برابری به کاربران این گوشی هوشمند ارائه می‌دهد. در واقع با بهره‌گیری از این سنسور پیشرفته، نور وارد شده به لنز تله فوتو در پشت آیفون توسط یک آینه‌ی زاویه‌دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می‌شود. تغییر جهتی که نور به سمت آن حرکت می‌کند به اپل این امکان را می‌دهد که تنظیمات تله فوتو بیشتری را در داخل آیفون قرار دهد و کاربران را قادر می‌سازد تا بدون هیچ‌گونه تاری از زوم بیشتر استفاده کنند.

باید اشاره کنیم که آیفون ۱۵ پرو لنز تله فوتو معمولی را برای ارائه‌ی قابلیت زوم اپتیکال حفظ خواهد کرد. آن طور که گفته می‌شود سنسور پریسکوپی این گوشی ۱/۳ اینچی دارای وضوح ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8، تثبیت‌کننده تغییر سنسور و زوم اپتیکال ۶ برابری خواهد بود. همچنین به گزارش TrendForce، مدل‌های پرو آیفون ۱۵ احتمالاً دارای لنز اصلی ارتقا یافته با طراحی «۸P» خواهند بود که عملکرد بهتری نسبت به سری آیفون ۱۴ خواهد داشت.

آیفون 15 پرو

این شرکت تحقیقاتی تایوانی پیش‌بینی کرده که سری آیفون ۱۵ به مودم کوالکام برای استفاده از نسل پنجم اینترنت همراه (۵G) مجهز خواهد بود؛ زیرا اپل هنوز از عملکرد فناوری mmWave مودم خود راضی نیست. شنیده می‌شود که اپل مودم ۵G خود را در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد. همچنین از سال آینده ممکن است نسخه‌‌های پرو آیفون ۱۵ بدون خشاب سیم‌کارت فیزیکی به کاربران عرضه شود و فقط با ۲ درگاه eSIM کار کند.

غول فناوری آمریکایی احتمالاً در سپتامبر ۲۰۲۳ سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار آیفون ۱۵ را معرفی خواهد کرد.

  • آیفون ۱۵ اولترا ممکن است جایگزین مدل ۶.۱ اینچی غیرپرو اپل شود

منبع: Macrumors

نوشته آیفون ۱۵ پرو احتمالاً با ۸ گیگابایت رم و پورت USB-C عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع