آیفون ۲۰۰۷ با قیمت ۳۹ هزار دلار در یک مزایده به فروش رفت!

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 342850 1 سال قبل 184

اینطور که به نظر می‌رسد، یک شخص طی تصمیمی عجیب، یک آیفون از سال ۲۰۰۷ را با قیمت ۳۹ هزار دلار در یک مزایده خریداری کرده در حالی که جعبه‌ی گوشی باز هم نشده است.

این روزها با وجود گوشی‌های قدرتمند و حرفه‌ای که غالبا کمتر از ۲۰۰۰ دلار و بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند، کمتر کسی را می‌بینیم که چنین مبلغی را برای خرید یک گوشی قدیمی بپردازد. اما نه تنها شخصی حاضر شده به سراغ یک گوشی قدیمی برود بلکه تصمیم گرفته بیش از ۳۹ هزار دلار هم برای خرید آن بپردازد. گوشی مورد نظر هم یک آیفون از سال ۲۰۰۷ است که ادعا شده حتی از جعبه خارج نشده است.

این گوشی آیفون ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و در زمان عرضه هم با قیمت ۶۰۰ دلار در دسترس قرار گرفته بود. برای فروش این آیفون بحث‌برانگیز سال ۲۰۰۷ که پلمپ شرکتی هم بوده یک مزایده برگزار شد و جالب است بدانید قیمت اولیه‌ای که برایش تعیین شد، ۲۵۰۰ دلار بود. بعد از گذشت دو روز این میزان به ۱۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد و در روز آخر مزایده هم بعد از ۲۸ پیشنهاد، در نهایت با قیمت ۳۹٫۳۳۹.۶۰ دلار به فروش رسید.

  • کره‌ای‌ها به خاطر بازی آیفون را به گوشی‌های سامسونگ ترجیح می‌دهند

برای اینکه ثابت شود این آیفون اصلا باز نشده بود، وب‌سایت مزایده مدعی شده که بسته‌بندی کوچک‌ترین مشکلی ندارد. در این وب‌سایت همچنین آمده که برچسب‌ها همگی اوریجینال هستند و نه تقلبی و خود دستگاه هم هیچوقت از قبل فعال نشده است.

البته حتی اگر گوشی در شرایط کاملا فوق‌العاده‌ای هم قرار داشته باشد، باز هم مربوط به بیش از یک دهه‌ی قبل است (به طور دقیق ۱۵ سال) و پرداخت مبلغی بالغ بر ۳۹ هزار دلار برای آن در حالی که قیمت اولیه‌ی خود محصول ۶۰۰ دلار بوده باعث تعجب بسیاری از افراد شده است.

با این حال آیفون سال ۲۰۰۷ از یک جهت، یک نماد بزرگ محسوب می‌شود چرا که دنیای گوشی‌های هوشمند را برای همیشه با رابط کاربری جذاب و هوشمند خود متحول کرد. سخت است بخواهیم تصور کنیم صنعت گوشی‌های هوشمند اگر اپل این گوشی را معرفی نمی‌کرد اکنون چگونه بود. بنابراین شاید برای برخی از افراد فکر کنند پرداخت چنین هزینه‌ای برای چیزی که یک صنعت را متحول کرده اصلا کار عبثی نبوده است.

نظر شما در رابطه با این اتفاق چیست؟

  • نتیجه یک گزارش نشان داده ۸۷٪ از نوجوانان آمریکا از آیفون استفاده می‌کنند

منبع: Android Authority

نوشته آیفون ۲۰۰۷ با قیمت ۳۹ هزار دلار در یک مزایده به فروش رفت! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع