آیکون گوگل کروم بعد از ۸ سال با تغییرات جزئی روبرو شد

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 180644 2 سال قبل 183

مرورگر گوگل کروم در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و در آن زمان از آیکون بسیار متفاوتی بهره می‌برد. اگرچه کلیت طراحی این آیکون طی سال‌های گذشته با تغییر گسترده‌ای روبرو نشده، اما یک بار در سال ۲۰۱۱ و بار دیگر در سال ۲۰۱۴ شاهد تخت‌تر شدن طراحی این آیکون بودیم. حالا گوگل برای اولین بار در هشت سال گذشته، تغییرات جزئی روی آیکون این مرورگر اعمال کرده تا انعطاف‌پذیری بیشتری برای پلتفرم‌های مختلف داشته باشد.

سرپرست طراحی گوگل کروم با انتشار پستی اعلام کرده که برای آیکون جدید، سایه‌های بین رنگ‌های قرمز، زرد و سبز حذف شده است و همچنین تناسبات لوگو بهبود پیدا کرده و در ضمن رنگ‌ها هم اندکی روشن‌تر شده‌اند. در ضمن گوگل برای کاهش «ارتعاش رنگی ناخوشایند» بین رنگ‌های موجود در این آیکون، از گرادیان استفاده کرده است.

گوگل کروم

همانطور که گفتیم، تناسبات این آیکون هم تغییر یافته است. به عنوان مثال، دایره‌ای آبی رنگ اندکی بزرگ‌تر شده و حلقه‌ی بخش بیرونی تا حدی باریک‌تر شده است. اگرچه گوگل می‌گویند این تغییرات منجر به افزایش جذابیت آیکون این مرورگر شده، اما واقعیت این است که بیشتر کاربران متوجه این تغییرات نخواهند شد.

در این میان، گوگل تصمیم گرفته آیکون این مرورگر را برای پلتفرم‌های مختلف تغییر دهد. به همین خاطر این آیکون در ویندوز، macOS و ChromeOS با توجه به زبان طراحی این پلتفرم‌ها، تا حدی تغییر پیدا می‌کند. گوگل برای آیکون جدید مرورگر کروم طراحی‌های متعددی را در نظر گرفته که برخی از آن‌ها ظاهر آن را به طور گسترده تغییر می‌دادند. اما در نهایت تصمیم گرفتند تغییرات کوچکی را بر روی همان آیکون آشنا اعمال کنند.

گوگل کروم گوگل کروم
  • گوگل کروم
  • گوگل کروم

طبق اعلام گوگل، این آیکون در آپدیت جدید نسخه‌ی Canary گوگل کروم در دسترس کاربران قرار گرفته و تا چند هفته‌ی آینده برای عموم کاربران در پلتفرم‌های مختلف ارائه خواهد شد.

  • ۱۲ کار که نمی‌دانستید در گوگل کروم می‌توانید انجام دهید

منبع: Android Police

نوشته آیکون گوگل کروم بعد از ۸ سال با تغییرات جزئی روبرو شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع