ارزش خالص ثروت مارک زاکربرگ در یک روز تقریباً ۳۰ میلیارد دلار کاهش یافت

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 180413 2 سال قبل 138

پس از عملکرد ناامیدکننده‌ی شرکت متا در درآمد سه‌ ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ که گزارش آن روز پنجشنبه اعلام شد، ارزش خالص ثروت «مارک زاکربرگ» بنیانگذار فیسبوک با تقریبا ۳۰ میلیارد دلار کاهش روبرو شد. بر اساس گزارش فوربس، با دارایی خالص فعلی ۸۴.۳ میلیارد دلار، این اولین بار است که این مرد ۳۷ ساله یکی از ۱۰ ثروتمندترین فرد روی کره‌ی زمین از تابستان ۲۰۱۵ به شمار نمی‌آید. زاکربرگ ۱۳ درصد از سهام شرکت متا که قبلاً فیسبوک نام داشته را در اختیار دارد.

  • ساعت هوشمند متا شاید ۳ سنسور دوربین و نمایشگر جدا شدنی داشته باشد

مدیرعامل متا با از دست دادن ۲۹.۸ میلیارد دلار در یک روز، دومین نفری است که در بازه زمانی تنها یک روز چنین ضرر اقتصادی را متحمل می‌شود. رتبه‌ی اول را ایلان ماسک با از دست دادن بیش از ۳۵ میلیارد دلار در یک روز پس از فروش ۱۰ درصد از سهام تسلا در اختیار دارد. بلومبرگ گزارش داد که ماسک نیز مقداری از ثروت خود را هفته‌ی گذشته به ارزش خالص خود ۲۵.۸ میلیارد دلار از دست داده است.

باید خاطر نشان کنیم که سهام شرکت متا پس از عملکرد نه چندان جالبش در آخرین سه‌ ماهه‌ی سال ۲۰۲۱ و البته پیش‌بینی‌اش برای درآمد پایین‌تر از انتظار در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲، با کاهش روبرو شد و حدود ۲۳۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد. زاکربرگ اولین بار در سن ۲۳ سالگی پس از عرضه‌‌ی اولیه و عمومی سهام فیسبوک در سال ۲۰۰۸ میلیاردر شد. با افزایش تعداد شبکه‌های اجتماعی از جمله خرید اینستاگرام و واتساپ دارایی خالص بنیانگذاران آن شرکت‌ها نیز افزایش یافت.

کاهش ۲۶ درصدی از سهام شرکت متا آن هم فقط در یک روز و ضرر بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار این شرکت یک رکورد بسیار منفی برای شرکت مادر واتساپ و اینستاگرام به وجود آورده است. در مورد اینکه زاکربرگ چگونه ثروت خود را خرج می‌کند، باید گفت که او قصد دارد تا بیشتر آن را صرف امور خیریه کند. او و همسرش «پریسیلا چان»، در سال ۲۰۱۵ متعهد به پرداخت ثروتشان به سازمان خیریه‌ای شدند که توسط بیل گیتس و وارن بافت تأسیس شد و اعضای آن موافقت کردند که حداقل نیمی از ثروت خود را به علل بشردوستانه به این خیریه پرداخت کنند. این زن و شوهر اعلام کردند که ۹۹ درصد از ثروت خود را اهدا خواهند کرد.

  • زاکربرگ: متا در حال ساخت سریع‌ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی دنیاست

مدیرعامل متا در سال ۲۰۲۰ گفت که او ۳۰۰ میلیون دلار برای محافظت از برگزاری انتخابات آمریکا اهدا خواهد کرد، همچنین ۲۵۰ میلیون دلار به مرکز فناوری و مدنی و یک میلیون دلار به مرکز نوآوری و تحقیقات انتخابات کمک می‌کند. گزارش سه‌ ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ شرکت متا، نکات قابل توجه دیگری نیز داشت که به عنوان مثال مشخص شد که شمار کاربران فعال روزانه‌ی فیسبوک برای اولین بار در تاریخ این شبکه اجتماعی کاهش یافته است.

طبق این گزارش، شمار کاربران فعال روزانه در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ به ۱/۹۲۹ میلیارد کاربر رسیده و این در حالی است که در سه‌ماهه‌ی قبلی ۱/۹۳۰ میلیارد کاربر به طور روزانه از این سایت استفاده می‌کردند. این غول فناوری علت چنین مقوله‌ای را رقبای سرسختی مانند تیک‌تاک و همچنین افزایش هزینه اینترنت در جهان می‌داند. علاوه بر این، شرکت مادر متا در حالی که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، روی هدف اصلی خود یعنی متاورس تمرکز کرده که هزینه‌های زیادی برای این شرکت در پی داشته و سرمایه‌گذاران را ناامید کرده است.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، مدیر عامل تسلا نیز کمی از ثروت خود را هفته‌ی گذشته به ارزش خالص خود ۲۵.۸ میلیارد دلار از دست داده است. CNBC گزارش داد که سهام شرکت متا پس از پیش‌بینی درآمد کمتر از انتظار این شرکت در سه ماهه‌ی آینده کاهش یافت و همچنین اعلام کرد که تغییرات حریم خصوصی اخیر از اپل به این شرکت حدود ۱۰ میلیارد دلار هزینه به همراه خواهد داشت. باید دید اوضاع این شرکت بزرگ فناوری در ماه‌های آینده چه تغییری خواهد کرد.

  • متا آواتار‌های سه‌بعدی را به استوری اینستاگرام اضافه می‌کند

منبع: CBNC

نوشته ارزش خالص ثروت مارک زاکربرگ در یک روز تقریباً ۳۰ میلیارد دلار کاهش یافت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع