انویدیا به وجود «رقابت قوی» در بازار هوش مصنوعی اعتراف می‌کند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588826 1 هفته قبل 93

شرکت انویدیا سرانجام رقابت سخت در بخش هوش مصنوعی را پذیرفت و ادعا کرد که هوش مصنوعی بزرگترین مشکل محاسباتی در تاریخ است.

آخرین گام‌های شرکت‌های AMD و اینتل در بازار، وضعیت محتاطانه‌ای را برای شرکت انویدیا ایجاد می‌کند، با این وجود این کمپانی آماده است تا با ساخت محصولات قوی‌تر حتی فراتر از حوزه سخت‌افزار، با این شرکت‌ها مقابله کند.

نقش تأثیر گذار شرکت انویدیا در بخش هوش مصنوعی، آن را به معیاری برای چندین شرکت دیگر تبدیل کرده است که باید از آن پیروی کنند. شرکت انویدیا این جایگاه را نه تنها با سبد سخت‌افزاری، بلکه با اکوسیستم نرم‌افزاری که به مشتریان خود ارائه کرده، به دست آورده است.

به نظر می‌رسد کمپانی انویدیا کم کم به این موضوع پی می‌برد که حفظ انحصار خود بر بازارهای هوش مصنوعی آسان نخواهد بود، زیرا برایان کاتانزارو (Bryan Catanzaro)، معاون تحقیقات یادگیری عمیق کاربردی این شرکت، فاش کرده است که به نظر کمپانی انویدیا این رقابت به مرور قوی و قوی‌تر می‌‌شود.

1_ شرکت انویدیا معتقد است رقابت در حال قوی‌تر شدن است، (همانطور که باید باشد) زیرا هوش مصنوعی بزرگترین مشکل محاسباتی در تاریخ است.محاسبات تسریع شده عمدتاً سخت افزاری نیستند.

2_ من تعجب می‌کنم که مردم بعد از این همه سال هنوز کسب و کار شرکت انویدیا را محدود به بخش سخت افزار می‌بینند. https://t.co/YxY1Zw6Y2x

— برایان کاتانزارو (@ctnzr) در تاریخ 18 آوریل 2024 انویدیا به وجود «رقابت قوی» در بازار هوش مصنوعی اعتراف می‌کند

این بیانیه مطمئناً به این معنی نیست که شرکت انویدیا در رابطه با جایگاه خود در بازار وحشت زده شده است، به علاوه این اولین باری نبوده که این شرکت تلاش‌های رقبای خود را تصدیق می‌کند. در خارج از حوزه هوش مصنوعی، ما شاهد اظهار نظر شرکت انویدیا در مورد کارت گرافیک‌های Radeon کمپانی AMD و اینکه چگونه این شرکت رقیب اصلی آنها باقی می‌مانند، بوده‌ایم. دیدن رقابت دو حریف قدرتمند برای همه ما بسیار هیجان‌انگیز و جالب است.

با این حال، این مسئله نشان می‌دهد که شرکت ممکن است نیاز به دقت بیشتری داشته باشد، به‌ویژه از نظر ارائه مجموعه‌ای که برتر از پیشنهادات بازار باشد، یا در عرضه سفارش یا حتی نسبت‌های رقابتی قیمت به عملکرد. واقعیت جالب دیگری که توسط برایان برجسته شده بود، تصور غلط رایج در مورد رویکرد شرکت انویدیا و انتقال این شرکت از یک تولیدکننده عمدتاً سخت افزار محور به یک شرکت نرم افزار محور است. اگر این شرکت قابلیت‌های نرم‌افزاری که از آنها بهره می‌برد نداشته باشد، داشتن سخت‌افزار قوی معنایی ندارد، به علاوه شرکت انویدیا سابقه اثبات شده‌ای در بهینه‌سازی مقدار زیادی از تراشه‌های خود از طریق بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری مانند TensorRT دارد که به تازگی گزارش شده‌اند .

از سوی دیگر، وقتی در رابطه با مشخصات محصولاتی مانند Hopper NVIDIA یا حتی پردازنده گرافیکی Blackwell جدید صحبت می‌کنیم ممکن است سطح بالایی به نظر برسند، با این وجود برای مدیریت چنین قدرت محاسباتی، به یک اکوسیستم نرم افزاری قوی نیاز دارید که تا حدی بهینه شده باشد که بتوانید از قابلیت‌های زرادخانه سخت افزاری خود استفاده کنید.

برای این منظور، CUDA شرکت انویدیا بسیار کارآمد بوده و هیچ در این واقعیت وجود ندارد که CUDA یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. حتی با وجود رقابت سختی که با محصولات شرکت‌هایی مانند اینتل و AMD دارد. به همین دلیل برایان می‌گوید که شرکت انویدیا در حال حل کردن بزرگترین مشکل محاسباتی در تاریخ است که به محاسبات هوش مصنوعی و وابستگی آن به نرم افزار مربوط می‌شود.

مطالب مرتبط:

  • عرضه کارت‌های گرافیک GeForce RTX 5090 و RTX 5080 Blackwell انویدیا در سه ماهه چهارم سال 2024!
  • کارت گرافیک A100 Ampere انویدیا با 7936 هسته که در چین فروخته می‌شود
  • ممنوعیت ارسال گرافیک‌های RTX 4090D و H20 AI انویدیا به چین: اعمال محدودیت 70 TFLOP در این هفته
  • جیم کلر از هزینه تحقیق و توسعه 10 میلیارد دلاری Blackwell انویدیا انتقاد می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع