با اسپاتیفای آهنگ ها را به سلیقه خود ریمیکس کنید

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588354 2 هفته قبل 131

براساس اسکرین‌شات‌های ثبت‌شده توسط کریس مسینا، کهنه‌کار حوزه تکنولوژی و محقق اپلیکیشن، اسپاتیفای در حال کار بر روی ابزارهایی است که به کاربران اجازه می‌دهد آهنگ‌ها را در سرویس استریم ریمیکس کنند. در حالی که علاقه‌مندان به موسیقی از نرم‌افزارهایی مانند Adobe Audition یا Ableton Live برای ایجاد ریمیکس آهنگ های موردعلاقه خود استفاده می‌کنند، قابلیت‌های جدید به افراد این امکان را می‌دهد که مستقیماً در اسپاتیفای این کار را انجام دهند.

اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهد که ابزارهای میکس تحت یک ردیف اشتراک پرمیوم جدید با عنوان Music Pro دردسترس خواهند بود. این خبر ابتدا توسط وال استریت ژورنال گزارش شد که منابع آن می گویند بحث درمورد این ابزارها زود است و موافقتنامه‌های مربوط به مجوز هنوز به نتیجه نرسیده است.

یکی از سخنگویان اسپاتیفای اعلام کرد که این شرکت دائماً ایده‌هایی را برای بهبود محصولات و ارائه ارزش به کاربران خود بررسی می‌کند، اما در مورد گمانه‌زنی‌های مربوط به ویژگی‌های جدید اظهار نظر نمی‌کند.

اسپاتیفای امکان ریمیکس آهنگ‌ ها را فراهم می‌کند

در اسکرین‌شات‌هایی که منتشر شده است، کد برنامه به ابزارهای مختلف میکس اشاره می‌کند که کاربران را قادر می‌سازد مهارت‌های DJ خود را با سبک‌های انتقال مختلف برای ایجاد ترکیب نهایی منعطف کنند.

قابلیت ریمیکس آهنگ ها در اسپاتیفای

این ابزار همچنین به کاربران اجازه می‌دهد محدوده تمپو را برای ترکیب خود تنظیم کنند و با فیلترکردن براساس ژانرها، حالات، فعالیت‌ها و موارد دیگر حالت ترکیبی خود را تنظیم کنند. این کد نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند ریمیکس آهنگ ها را متناسب با یک سناریوی خاص در اسپاتیفای ایجاد کنند. مثلاً می‌توانید یک نسخه شاد و سریع‌تر از یک آهنگ آهسته‌تر ایجاد کنید تا یک ریمیکس برای گوش‌دادن در حین تمرین ایجاد کنید.

به نظر می رسد که ابزارهای میکس فقط کاربرانی که قبلاً تجربه ریمیکس آهنگ‌ها را داشتند، هدف قرار نمی‌دهد. کدها نشان می‌دهد که اسپاتیفای به کاربران کمک می‌کند تا ترکیب کامل منحصربه‌فرد خود را ایجاد کنند؛ حتی اگر اولین‌بار باشد که این کار را با کمک ابزارهای خودکار انجام می‌دهند.

در حالی که ریمیکس‌های سنتی ایجادشده توسط کاربر که در پلتفرم‌های استریم یا رسانه‌های اجتماعی آپلود می‌شوند، درآمدی برای هنرمندان ایجاد نمی‌کنند، قابلیت‌های میکس اسپاتیفای احتمالاً به نوازندگان اجازه می‌دهد تا از ریمیکس‌هایی که به آهنگ‌های اصلی آن‌ها گره خورده‌اند، درآمد کسب کنند. از آنجاییکه ریمیکس‌های ساخته‌شده توسط طرفداران اغلب به حدی تغییر‌ می‌کنند که به دلیل نقض حق نسخه برداری علامت گذاری نمی‌شوند، اسپاتیفای مملو از ریمیکس های غیر رسمی با میلیون‌ها استریم است. ابزارهای میکس اسپاتیفای نمی‌توانند به طور کلی از شر این مشکل خلاص شوند، اما می‌توانند تا حدودی به رفع آن کمک کنند.

تعجب‌آور نیست که اسپاتیفای درحال توسعه ابزارهای میکس است‌. زیرا طبق گزارش پایان سال 2023 تیک‌تاک، محبوب‌ترین آهنگ‌های این برنامه، ریمیکس‌های سریع آهنگ‌ها بودند.

در حال حاضر آهنگ‌های تند و سریع آنقدر محبوب شده‌اند که هنرمندان به دنبال کسب درآمد از آن هستند. به عنوان مثال، پس از اینکه یک ریمیکس سریع‌ ساخته‌شده توسط طرفداران از آهنگ SZA به نام Kill Bill در سراسر تیک‌تاک مورداستفاده قرار گرفت، او نسخه رسمی سریع‌تر آهنگ را منتشر کرد. هنرمندان دیگری مانند Lana Del Ray و The Cab نیز نسخه‌های رسمی آهنگ‌های خود را منتشر کرده‌اند تا مردم بتوانند به جای نسخه‌های طرفداران، به آنها گوش دهند. مانند هر ویژگی درحال توسعه دیگری، مشخص نیست که اسپاتیفای قصد دارد ابزارهای میکس را راه‌اندازی کند یا نه.

  • اسپاتیفای از ویژگی‌ های جدیدی برای پادکست‌ رونمایی کرد
  • اسپاتیفای قرارداد خود را با جو روگان برای چند سال آینده تمدید کرد
  • تعداد کاربران فعال اسپاتیفای از مرز 500 میلیون نفر عبور کرد
مشاهده این خبر در سایت مرجع