بهترین جامپ اسکیرها در بازی‌های ترسناک؛ ۱۰ ترس ناگهانی برتر

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 545540 5 ماه قبل 99

عاشقان ژانر وحشت، حس ترس و اضطرابی را که بازی‌های ویدئویی ترسناک در آن‌ها ایجاد می‌کنند، دوست دارند اما همهٔ ما می‌دانیم که هیچ‌چیز به‌ پای یک جامپ اسکیر یا پرش ترسناک و ناگهانی که بامهارت هرچه‌تمام‌تر طراحی شده نمی‌رسد.

در ادامه ۱۰ تا از بهترین جامپ اسکیرهایی که در بازی‌های ویدئویی ترسناک دیده‌ایم، معرفی خواهیم کرد.

سگ‌های زامبی شده در رزیدنت اویل و ریمیک آن

با وجود داستان و صداگذاری نه‌چندان منسجم، بازی رزیدنت اویل کار خوبی در القای حس در خطر دائمی بودن در بازیکنان انجام می‌دهد. ما در بخش آغازین بازی اورجینال مدت کوتاهی می‌توانیم نفس راحت بکشیم خصوصاً وقتی که تیم استارز به عمارت می‌رسد و سگ‌ها بخش بیرونی آن جا می‌گذارند اما ما بعداً متوجه می‌شویم که حیله‌ای بیش نیست و این سگ‌های زامبی شده ملعون موفق شدند خودشان را از طریق پنجره به ما برسانند. این یکی از اولین و همچنان بهترین جامپ اسکیرها در تاریخ بازی‌های ویدئویی است.

پریدن نمسیس از پنجره در رزیدنت اویل ۳

نمسیس به نظر من و خیلی دیگر از هواداران فرنچایز، ترسناک‌ترین هیولای تاریخ رزیدنت اویل است. کپ کام به نظر می‌رسد از متد شرطی‌شدن برای ترساندن بیش‌ازپیش بازیکنان در این بازی استفاده کرد و همان‌طور که می‌دانید آنها در انجام این کار کاملاً موفق شدند. نقطهٔ اوج ترسناکی نمسیس در جایی است که او از یک پنجره در اداره پلیس مستقیماً به‌سوی بازیکن می‌پرد. این شاید یکی از بهترین جامپ اسکیرها در سری باشد زیرا می‌توان آن را نسخه بهتر کارگردانی شدهٔ جامپ اسکیر سگ‌ها در رزیدنت اویل تلقی کرد.

سگ در بازی سایلنت هیل

قبل از اینکه بپرسید بگذارید خیالتان را راحت کنم. منظور من سگ دوست‌داشتنی پایان سایلنت هیل ۲ نیست. این دربارهٔ سگی در بازی سایلنت هیل است.

تصویر پایین اکنون به یک میم تبدیل شده است اما برای آن دسته از بازیکنانی که با بدشانسی هرچه‌تمام‌تر این رویداد را در حین بازی تجربه کرده‌اند و نه از طریق تصویری که از بازی فرد دیگری گرفته شده است بی شک یک خاطره ناخوشایند. این در واقع معادل بازی ویدئویی یکی از آن تصاویر نفرین شده‌ای است که درست پیش از وقوع حادثه‌ای ناگوار گرفته شده‌اند.

سایلنت هیل

استفاده زامبی‌ها از درها در رزیدنت اویل ۲

انیمیشن باز کردن در یکی از شاخصه‌های سری رزیدنت اویل است و در کنار آن یکی از به‌یادماندنی‌ترین صفحات بارگذاری در بازی‌های ویدئویی به شمار می‌آید. این سری در طول یک بازی و نصفی، شما را به این باور می‌رساند که در حین باز کردن درها توسط شخصیت‌های اصلی می‌تواند خیالتان می‌تواند راحت باشد. زاویه دید بازیکن به در نزدیک می‌شود، دسته تکان می‌خورد، در باز شده و ما خودمان را در اتاق دیگری می‌بینیم. رزیدنت اویل ۲ این وضعیت را تغییر داد به طوری که در حین باز کردن یکی از درها در بازی ما با گروهی از زامبی‌ها که از سوی دیگر به سویمان حمله‌ور می‌شوند رو به رو می‌شویم.

کل بازی P.T. ولی بیشتر از همه لیسا

P.T. اثری استادانه در وحشت روان‌شناختی است. بازی بازیکنان را به‌قدری با تنش تحت‌فشار قرار می‌دهد که کوچک‌ترین تلاش‌ها برای از جا پراندن آنها به احتمال زیاد با موفقیت همراه خواهد شد اما بازی در واقع جامپ اسکیرهای فوق‌العاده ای دارد که در هر سناریویی مؤثر خواهند بود. در مرکز این جامپ اسکیرها لیسا قرار دارد، وجودیت مرموزی که ساکن راهرویی است که کل جهان P.T. را شامل می‌شود. با پیداکردن او و با تصمیم اشتباه‌گرفتن نزدیک‌شدن به او، او به‌سوی بازیکنان حمله‌ور می‌شود. این دقیقاً همان لحظه‌ای است که خشکتان می‌زند و فکر می‌کنید مرده‌اید اما در واقع اتفاقی نمی‌افتد. لیسا پیش از برخورد با شما ناپدید می‌شود. این می‌توانست پایان ماجرا باشد اما وقتی بازیکنان تصمیم می‌گیرند به پشت سرشان نگاه کنند لیسا دوباره پدیدار می‌شود و این بار بازیکن را به قتل می‌رساند.

یک روز معمولی گشت‌وگذار در S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

شاید به‌جرئت بتوانم بگویم این گزینه موردعلاقه من در لیست است زیرا اصلاً از پیش برنامه‌ریزی‌نشده است. آن چیزی که در ویدئویی بالا مشاهده کردید می‌تواند در هر زمانی در بازی برایتان رخ دهد به این معنی که حتی ممکن است بیش از یکبار اتفاق بیافتند.

آن نوزاد منفور در رزیدنت اویل روستا

چیزی که این رویارویی را فراموش‌نشدنی می‌کند این است که چطور پس از حدود ده بازی در فرنچایز انتظار دیدن چنین چیزی را در سری ندارید. این هیولا به طور کاملاً ناگهانی سروکله‌اش پیدا می‌شود و با اختلاف زیاد ترسناک‌ترین قسمت رزیدنت اویل روستاست.

انتقام به سبک ماهی در رزیدنت اویل ۴

دل لاگو یکی از باس‌های رزیدنت اویل ۴ است اما رویارویی نهایی لیان با این هیولای آبی به طرز عجیبی حوصله سر بر است. بااین‌حال دل لاگو در جایی دیگر در نقش پروتاگونیست بهترین جامپ اسکیر بازی به‌خوبی می‌درخشد. این جامپ اسکیر پس از اینکه سه یا چهار بار به آب تیر می‌زنید فعال می‌شود و او از دریاچه بیرون جهیده و لیان را می‌بلعد. حتی QTE در اینجا نمی‌تواند جانتان را نجات دهد.

وقتی ماهی در Outer Wilds ماهیگیر می‌شود

Outer Wilds بازی بی‌خطر و سرگرم‌کننده‌ای برای گشت‌وگذار در فضاست و این مسئله در بخش اعظم بازی صادق است. بااین‌حال وقتی بازی اعتماد کامل بازیکن را به دست می‌آورد به او یکی از ترسناک‌ترین چشم‌اندازها در تاریخ بازی‌های ویدئویی را نشان می‌دهد. پس هنگام ورود به سیاره‌ای که به نظر می‌رسد خطری در برندارد خیلی مراقب باشید زیرا ممکن است وارد منطقه‌ای مملو از قلابچه ماهی‌های سفینه فضایی خوار باشد.

تست کالیبراسیون در Prey

Prey منتشر شده در سال ۲۰۱۷ با زیرکی بازیکنان را دعوت می‌کند تا تست کالیبراسیونی به سبک هیلو انجام دهند اما این تله ای بیش نیست تا بازیکنان حواسشان پرت کار دیگری شود تا بازی آنها را با جامپ اسکیری فراموش‌نشدنی بترساند. یادتان باشد که کالیبره کردن سخت افزارهایتان مهم است اما نه به اندازه روح و روانتان.

منبع: Destructoid

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا

کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت ۸۲۵ گیگابایت ریجن ۱۲۰۰ آسیا

۲۷,۰۶۲,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

۲ %
۱۴,۵۳۵,۵۱۰
۱۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید
بازی EA Sports FC 24 مخصوص PS5
بازی EA Sports FC 24 مخصوص PS5
۲,۷۹۰,۰۰۰
۲,۶۰۰,۰۰۰
تومان
بازی FIFA 24 مخصوص PS4
بازی FIFA 24 مخصوص PS4
۲,۷۸۰,۰۰۰
۲,۵۵۰,۰۰۰
تومان
خرید بازی کنسول
مشاهده همه

نوشته بهترین جامپ اسکیرها در بازی‌های ترسناک؛ ۱۰ ترس ناگهانی برتر اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع