خالق سیمز و سیم سیتی هم به بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین رو آورد

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 347812 1 سال قبل 196

ساخت بازی‌ها بر پایه‌ی بلاکچین در حال رشد است. برخی بلاکچین و ارز دیجیتال را آینده گیمینگ می‌دانند. از این رو شرکت‌های زیادی در حال کار روی عناوین مختلف با استفاده از ارز دیجیتال هستند. در کل بحث زیادی روی این موضوع وجود دارد. به دلیل عدم اطمینان و کلاهبرداری‌های متعددی که در این زمینه وجود دارد، نمی‌توان گفت که این سیستم آینده دنیای گیمینگ است.

حال یکی از سازندگان نام آشنای دنیای بازی‌های ویدئویی به نام ویل رایت (Will Wright) از پروژه جدید خود که بر پایه بلاکچین است، رونمایی کرده است. رایت در یک مصاحبه توضیح داد که بازی جدید او واکس ورس (VoxVerse) نام دارد. این بازی در اصل یک دنیای مجازی روی یک مکعب بسیار بزرگ است. بازیکنان می‌توانند در این دنیا زمین خریداری کرده و جاذبه‌های گردشگری بسازند. حتی می‌توانند از منابع موجود استفاده کرده و موارد جالبی را بدست بیاورند.

برای تجربه این بازی شما لزوماً به خرید NFT نیازی ندارید. با این حال این عنوان از کرکترهای وکس (Vox Characters) پشتیبانی می‌کند. این کرکترها برپایه‌ی ارز دیجیتال بوده و توسط شرکت گالاگیمز (Gala Games) ساخته شده است. شرکت گالاگیمز برای ساخت این بازی نزدیک به ۲۵ میلیون دلار هزینه کرده است!

بازی جدید سازنده سیمز

کرکترهای واکس می‌توانند شخصیت‌های مختلف از مجموعه‌های متفاوت باشند. برای مثال کرکترهایی از کارتون ترولز (Trolls) یا والکینگ دد (Walking Dead) و مواردی دیگر از این دسته در بازی واکس ورس حضور دارند. در حال حاضر گالاگیمز در حال فروش تعدادی از بسته‌های کرکترهای وکس است. هر NFT در این بازی نزدیک به ۰.۸۷ اتر (Ether) معادل ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد.

رایت اعلام کرد که دوست ندارد وارد تجارت NFT بشود. با این حال او گفت که استفاده از این سیستم باعث خواهد شد تا بازیکنان پرداخت و مبادله امنی با یکدیگر داشته باشند. طبق چیزی که رایت گفته واکس ورس ۳ دسته بازیکنا مختلف خواهد داشت که به شکل زیر هستند:

  • دسته اول افرادی که پول زیادی داشته و برای این بازی هزینه می‌کنند.
  • دسته دوم افراد میانه که بیشتر به خرید و فروش آیتم و زمین می‌پردازند.
  • دسته سوم هم تنها به بخش رایگان بازی اکتفا خواهند کرد.
  • رایت در ادامه توضیح داد که هدف اصلی او در این بازی جذب مخاطبین است. به همین دلیل علاقه‌ای به این ندارد که تعداد کمی بازیکن ثروتمند وجود داشته باشند. بلکه دوست دارد تعداد افرادی که این عنوان را رایگان تجربه می‌کنند بیشتر باشد. او اعتقاد دارد که افراد ثروتمند با هزینه بی‌رویه در بازی ارزش آن را کم می‌کنند.

    به طور کلی ارز دیجیتال در حال فراگیر شدن است. امکان دارد که در این مدت افت زیادی کرده باشد با این حال همچنان طرفداران زیادی دارد. از این رو باید در نظر داشته باشیم که با استفاده بیشتر از ارز دیجیتال، ارزش آن هم بیشتر خواهد شد. از این رو امکان دارد در آینده ما شاهد رشد بیشتر این سیستم تجارت و عناوین بازی بیشتر با استفاده از آن باشیم.

    منبع: VideoGamesChronicle.com

    صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

    نوشته خالق سیمز و سیم سیتی هم به بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین رو آورد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

    مشاهده این خبر در سایت مرجع