سامسونگ شاید تولید گوشی‌های سری فن ادیشن را متوقف کند

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 394070 1 سال قبل 211

شایعه شده که بعد از گوشی گلکسی S22 فن ادیشن دیگر خبری از مدل بعدی نخواهد بود و سامسونگ شاید رسما تولید این سری را متوقف کند.

سامسونگ بعد از اینکه برای سری S و نوت ۱۰ خود از پرچم‌داران اقتصادی با پسوند «لایت» رونمایی کرد، تصمیم گرفت برای سری S20، محصولی مشابه را با پسوند «فن ادیشن» به بازار عرضه کند. گلکسی S20 فن ادیشن بلافاصله بعد از عرضه به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ در بازار تبدیل شد چرا که از لحاظ سخت‌افزاری مشابه پرچم‌داران سری S20 بود و قیمت آن در بیشترین حالت به ۷۰۰ دلار می‌رسید. اما یک سال بعد، یعنی زمانی که همه منتظر ورود گلکسی S21 فن ادیشن بودند، این اتفاق بنا به دلایل مختلف رخ نداد تا این شرکت کره‌ای مجبور شود گوشی یادشده را با تأخیری تقریبا ۴ ماهه، اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی و راهی بازار کند.

  • تصاویر لو رفته از گلکسی A34 رنگ‌بندی جذاب آن را نشان می‌دهد

همین موضوع سبب شد در بسیاری از بازارها، قیمت گلکسی S21 آنقدر افت کند که تقریبا با قیمت مشابه S21 فن ادیشن به فروش برسد و بسیاری از کاربران هم به خاطر بهره‌مندی از یک سری قابلیت‌های بیشتر، مدل‌های پرچم‌دار را ترجیح می‌دادند. معمولا سامسونگ گوشی‌های سری فن ادیشن را ۹ ماه بعد از گوشی‌های پرچم‌دار همان سری راهی بازار می‌کند؛ یعنی درست زمانی که در بسیاری از مناطق، گوشی‌های پرچم‌دار با تخفیف قابل قبولی همراه می‌شوند. این موارد سبب شده شایعه شود سامسونگ شاید سری فن ادیشن را به صورت کامل از خطوط تولید خود حذف کند. این یعنی دیگر خبری از گلکسی S23 فن ادیشن نخواهد بود چون تولید S22 فن ادیشن تقریبا تأیید شده است.

اما نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که گفته می‌شود سامسونگ دیگر نمی‌خواهد گوشی‌های سری گلکسی A7X را تولید کند چرا که تفاوت قیمت آن با سری گوشی‌های فن ادیشن خیلی زیاد نیست و در نتیجه دو گوشی فروش یکدیگر را با مشکل مواجه می‌کنند. حالا اما شایعه شده این شرکت شاید حتی تولید سری فن ادیشن را هم متوقف کند. این موضوع سبب می‌شود در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده‌ی پریمیوم و پرچم‌داران اقتصادی، جای خالی زیادی به وجود بیاید؛ جایی که رقبای قدری چون شیائومی (ردمی و پوکو)، نماینده‌های زیادی در بازار دارند.

با این حال فعلا باید این خبر را در حد یک شایعه در نظر بگیریم چون در رابطه با S21 فن ادیشن هم بارها خبرهای مشابهی منتشر می‌شد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت به همراه شارژر
۴,۸۵۹,۰۰۰
تومان
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت به همراه شارژر
۵,۴۱۹,۰۰۰
تومان
محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ در دیجی‌کالا
مشاهده همه
  • گلکسی A54 و A34 یک قدم به عرضه نزدیک‌تر شدند

منبع: NotebookCheck

نوشته سامسونگ شاید تولید گوشی‌های سری فن ادیشن را متوقف کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع