سونی گوشی اکسپریا Pro-I را ۱۹ آذر ماه در ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه می‌کند

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 134553 2 سال قبل 149

سونی حدود یک ماه پیش از گوشی پیشرفته جدید خود یعنی اکسپریا Pro-I با دوربین فوق‌العاده‌اش رونمایی کرد، اما برخی از جزئیات مهم این گوشی را در مراسم معرفی اعلام نکرد. تا این هفته، ما فقط می‌دانستیم که این گوشی در اوایل دسامبر (آذر ماه) در اروپا با قیمتی کمتر از ۱۸۰۰ یورو در دسترس خواهد بود. در همین حال، شرکت ژاپنی اطلاعاتی در مورد قیمت و در دسترس بودن اکسپریا Pro-I در ایالات متحده آمریکا فاش کرد، چیزی که بسیاری از طرفداران از زمان معرفی این گوشی در ماه اکتبر (مهر ماه) انتظار آن را داشتند.

نه تنها این، بلکه ما همچنین متوجه شده‌ایم که این گوشی هوشمند دقیقا چه زمانی در فروشگاه‌های برخی از کشورهای اروپایی برای فروش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اولین کشورهایی که گوشی سونی اکسپریا Pro-I را دریافت می‌کنند، فرانسه و بریتانیا هستند که این گوشی هوشمند احتمالا در تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر ماه) وارد بازار دو کشور مذکور می‌شود. طرفداران این برند ساکن آلمان می‌توانند از ۷ دسامبر (۱۶ آذر ماه) این گوشی را دریافت کنند، در حالی که مشتریان آمریکایی از ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر ماه) این امکان برایشان فراهم خواهد شد که این گوشی را خریداری کنند.

مطابق با اطلاعات قبلی، ما از قبل می دانستیم که این گوشی در اروپا با قیمت ۱۸۰۰ یورو به فروش می‌رسد و قیمت آن نیز تغییری نکرده است. همانطور که انتظار می‌رود، گوشی سونی اکسپریا Pro-I برای پیش فروش در ایالات متحده آمریکا با قیمت ۱۸۰۰ دلار در دسترس است، اما کسانی که مایل به دریافت پایه‌ی عکاسی آن نیز هستند، باید مبلغ ۱۸۹۰ دلار را پرداخت کنند.

  • بررسی اسپیکر بلوتوثی سونی SRS-XB12؛ ضد آب، خوش‌ساخت و قدرتمند

بد نیست بدانید در حدود چند روز قبل، سونی بی‌سروصدا از گوشی اکسپریا Pro-I رونمایی کرد که I موجود در اسم آن مخفف کلمه‌ی Imaging یا تصویربرداری است. نکته‌ی جالب توجه، استفاده از فناوری دوربین است که سونی از همان فناوری تصویربرداری پیشرفته که در دوربین‌های بدون آینه‌ خود که در مدل RX100 VII به‌کار گرفته، توسعه داده است. اکسپریا Pro-I سونی به‌عنوان اولین گوشی هوشمند جهان با حسگر ۱ اینچی دارای تشخیص حالت است. گوشی جدید سونی از یک حسگر Exmor RS نوع ۱.۰ با زمینه‌ی ۲/۴ میکرومتر برای ایجاد عملکرد چشمگیری در نور کم بهره می‌برد.

حسگر ۱ اینچی اکسپریا Pro-I از دوربین RX100 VII وام گرفته شده است. این دوربین از عکاسی ۱۲ بیتی RAW برای محدوده‌ی دینامیکی باورنکردنی و دیافراگم دو‌گانه‌ که از f/2.0 تا f/4.0 برای تغییر عمق میدان استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کند. گوشی مذکور همچنین به یک تراشه LSI در کنار یک موتور پردازش تصویر BIONZ X مجهز است.

طبق ادعای سونی، اکسپریا Pro-I اولین گوشی هوشمند جهان است که به کاربران این امکان را می‌دهد ویدئو‌های ۴K باکیفیت با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری اسلوموشن با سرعت حداکثر ۵ برابر کمتر از سرعت ضبطش به نمایش درآید. همچنین یک میکروفون تک‌صدایی در کنار دوربین اصلی برای ضبط واضح گفتار تعبیه شده است.

اکسپریا Pro-I سونی

جدیدترین گوشی سونی اکسپریا از سه لنز دوربین تشکیل شده است که همگی با پوشش ضدبازتاب *ZEISS T و حسگر ۳D iToF بهبود یافته‌اند. یک لنز ۲۴ میلی‌متری توسعه‌یافته وجود دارد که از ZEISS Tessar Optics برای ثبت تصاویر با کنتراست و وضوح بالا استفاده می‌کند.

اکسپریا Pro-I مجهز به ۳۱۵ نقطه‌ی فوکوس خودکار یا نقطه‌ی اتوفوکوس (AF) با تشخیص حالت است که تقریبا ۹۰ درصد از کادر را پوشش می‌دهد. افزون بر این، فناوری فوکوس خودکار دیگری وجود دارد که شامل ویژگی‌های Real-time Eye-AF در انسان و حیوانات، عکاسی متوالی با سرعت ۲۰ فریم در ثانیه و شاتر ضد اعوجاج برای ثبت بهتر سوژه با حرکت سریع‌تر است.

این گوشی سونی در کنار لنز ۲۴ میلی‌متری به دو حسگر دیگر شامل حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ۱۶ میلی‌تری f/2.2 اولتراواید و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی ۵۰ میلی‌متری f/2.4 تله‌فوتو با زوم ۲ برابر مجهز است. افزون بر این، حسگر ۳D iToF فاصله‌ی بین دوربین و سوژه‌ی مورد نظر را برای اطمینان از فوکوس خودکار، سریع و دقیق محاسبه می‌کند.

از دیگر مشخصات اکسپریا Pro-I می‌توان به صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچی ۴K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. قدرت سخت‌افزاری این گوشی سونی را تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ تأمین می‌کند که با ۱۲ گیگابایت رم همراه است. گوشی اکسپریا Pro-I در بخش اتصال از شبکه‌ی ارتباطی ۵G‌ و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند. این محصول توسط سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شود و وظیفه‌ی تأمین انرژی آن را باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت برعهده دارد که از فناوری شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

  • فروش گوشی‌های سونی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است

منبع: Phonearena

نوشته سونی گوشی اکسپریا Pro-I را ۱۹ آذر ماه در ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع