شرکت تنسنت به دنبال خرید استودیو Techland است

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 512665 9 ماه قبل 189

شرکت «تنسنت» (Tencent) اعلام کرد که قصد دارد استودیو لهستانی «تک‌لند» (Techland)، سازنده مجموعه بازی‌های «جزیره مردگان» (Dead Island) و «روشنایی مرگ» (Dying Light) را خریداری کند. این شرکت چینی در نظر دارد با خرید بیشتر سهام Techland به بزرگ‌ترین سهام‌دار آن تبدیل شود.

رسانه IGN گزارش می‌دهد «پاول مارچوکا» (Paul Marchewka)، مدیرعامل استودیو Techland در یک پست وبلاگی اعلام کرده شرکت چینی Tencent ‌هم‌اکنون در حال تبدیل‌شدن به سهام‌دار عمده استودیو «تک‌لند» است. او در ادامه تایید کرد پس از این اتفاق، در سمت خود در استودیو باقی می‌ماند؛ چراکه هر دو شرکت اعتقاد دارند Techland در مسیر درستی حرکت می‌کند.

خرید استودیو Techland توسط شرکت تنسنت؛ چشم‌انداز مثبت مارچوکا به همکاری با ناشر چینی

«مارچوکا» مدعی است همکاری با شرکت چینی «تنسنت» این امکان را فراهم می‌کند که با سرعت کامل به سمت اجرای چشم‌اندازهای خود در صنعت بازی پیش رود. استودیو Techland شریکی را انتخاب کرده است که قبلاً با برخی از بهترین شرکت‌های توسعه بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان همکاری داشته و به آن‌ها کمک کرده است تا در عین آزادی عمل به چشم‌اندازهای مورد هدف خود دسترسی پیدا کنند.

خرید استودیو Techland

گفتنی است «پاول مارچوکا» در سال 1991 استودیو Techland را تاسیس کرد. بسیاری از کاربران این استودیو را به‌خاطر توسعه مجموعه شوتر اول شخص «ندای خوارز» (Call of Juarez) می‌شناسند. این استودیو در سال 2011 عنوانی زامبی‌محور با گیم‌پلی جهان آزاد با نام Dead Island را روانه بازار کرد. دنباله «جزیره مردگان» با نام Riptide در سال 2013 منتشر شد. استودیو Techland در ادامه به علت اختلافات عقیدتی از ناشر Deep Silver جدا شد. این استودیو در سال 2015 یک بازی زامبی‌محور دیگر با نام Dying Light را عرضه کرد.

اخیراً دنباله آن با عنوان Dying Light 2: Stay Human در بازار منتشر شده است. شایان ذکر است شرکت چینی «تنسنت» قصد دارد ظرفیت کاری خود را در امر بازی‌سازی گسترش دهد. آن‌ها در سال گذشته Sumo Studio و Wake Up Interactive را خریداری کردند. در دسامبر سال گذشته، استودیو چینی «تنسنت» اعلام کرد که قصد دارد استودیو Turtle Rock (سازنده شوترهای چندنفره Evolve و Back 4 Blood) را خریداری نماید.

نظر شما چیست؟ آیا شما با خرید استودیو Techland توسط شرکت چینی Tencent موافق هستید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • احتمال عرضه بازی Somerville برای کنسول‌های PS4 و PS5 قوت گرفت
  • بازی Fort Solis نشان گُلد را دریافت کرد؛ تایید پایان مراحل توسعه بازی
مشاهده این خبر در سایت مرجع