فروش پلی‌استیشن ۵ به ۱۷.۲ میلیون کنسول رسید

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 180450 2 سال قبل 98

طبق آمار جدیدی که سونی در رابطه در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر خود اعلام کرده است، میزان فروش کلی کنسول پلی‌استیشن ۵ تا به این لحظه به ۱۷.۲ میلیون دستگاه و فروش پلی‌استیشن ۴ به ۱۶۸.۸ میلیون دستگاه رسیده است.

این آمار در بخشی از گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر سونی منتشر شده است که به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ ختم می‌شود. در جریان این گزارش مالی، شرکت سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ در این سه‌ماهه‌ی مالی اخیر توانسته ۳.۹ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. این در حالی است که فروش کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ در همین بازه‌ی زمانی ۲۰۰ هزار نسخه بوده است.

در همین بازه‌ی مشابه در سال گذشته، حدود ۴.۵ میلیون کنسول پلی‌استیشن ۵ به فروش رفته بود. در واقع می‌توان گفت که پلی‌استیشن ۵ نسبت به سال قبل ۶۰۰ هزار دستگاه کمتر فروخته است. البته، نکته‌ی اصلی این است که تقاضای مخاطبان کمتر نشده بلکه آن‌ها هر روز بیش از گذشته خواهان خرید این کنسول هستند اما تأمین موجودی کنسول با توجه به تقاضاهای عظیم و مشکل جهانی کمبود نیم‌رساناها برای سونی به مانعی تبدیل شده تا آن‌ها نتوانند کنسول‌های بیشتری تولید و به فروش برسانند. به همین خاطر، آن‌ها حتی انتظار کلی خود از فروش پلی‌استیشن ۵ در این سال مالی جدید را هم کمی کاهش داده‌اند. این در حالی است که فروشش پلی‌استیشن ۴ هم نسبت به همین بازه در سال گذشته ۱.۲ میلیون دستگاه کاهش داشته است.

ps5

علاوه بر آن، سونی اعلام کرده است که تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ تعداد کاربران سرویس اشتراکی پلی‌استیشن پلاس ۴۸ میلیون نفر بوده است که نسبت به سه‌ماهه‌ی مشابه در سال مالی قبل با افزایش حدوداً ۶۰۰ هزار نفری مواجه شده است.

  • فروش پلی‌استیشن ۵ به ۱۳٫۴ میلیون دستگاه رسید؛ گزارش مالی جدید سونی

مجموع ف روش بازی‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ در سومین سه‌ماهه‌ی سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۹۲.۷ میلیون نسخه بوده است که نسبت به همین بازه در سال قبل ۱۱.۵ میلیون کاهش داشته است. در سال قبل ۱۰۴.۲ میلیون نسخه بازی در سومین‌ سه‌ماهه‌ی مالی سال به فروش رفته بود. از این ۹۲.۷ میلیون نسخه، ۱۱.۳ میلیون نسخه متعلق به بازی‌های انحصاری استودیوهای داخلی پلی‌استیشن بوده است که این رقم هم نسبت به سال قبل ۷.۷ میلیون نسخه کاهش داشته است. ۶۲ درصد از فروش بازی‌ها متعلق به فروش دیجیتالی بوده است. درصد فروش دیجیتالی بازی‌ها در بازه‌ی مشابه سال قبل ۵۳ درصد بود.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فروش پلی‌استیشن ۵ به ۱۷.۲ میلیون کنسول رسید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع