ماجرای قرارداد 1میلیارد دلاری اپل برای دریافت حق پخش مسابقات جدید فیفا

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589219 1 هفته قبل 51

گفته می‌شود اپل به امضای قراردادی 1 میلیارد دلاری برای دریافت حق پخش مسابقات جدید فیفا به سبک جام جهانی را که قرار است سال آینده در ایالات‌ متحده برگزار شود، نزدیک است.

اپل در حال حاضر بازی‌ها و مسابقات زیادی را در چند فرنچایز بزرگ به طرفداران ورزش ارائه می‌دهد تا آنها را از طریق دستگاه‌های استریم خود تماشا کنند. در حالی که Season Pass لیگ برتر فوتبال موفقیت‌آمیز بوده و مسابقات زیادی را برای مشترکین پخش می‌کند، حرکت بعدی اپل می تواند موارد بیشتری را پوشش دهد.

ماجرای قرارداد 1میلیارد دلاری اپل برای دریافت حق پخش مسابقات جدید فیفا

به گفته منابع نیویورک تایمز، هیئت حاکمه فوتبال فیفا به توافق با اپل نزدیک شده است. این توافق به اپل این حق را می‌دهد که یک تورنمنت یک ماهه به‌سبک جام جهانی بین تیم‌های برتر در سراسر جهان پخش کند.

منابع متعدد می‌گویند که این قرارداد ممکن است در ماه آوریل اعلام شود. در مورد اینکه این معامله چقدر می‌تواند برای اپل هزینه داشته باشد، تصور می شود که مبلغ موردنظر ممکن است یک میلیارد دلار باشد.

با این حال، این هزینه تنها یک چهارم 4 میلیارد دلاری است که فدراسیون جهانی فوتبال ابتدا درنظر داشت بابت این قرارداد 4 میلیارد دلار دریافت کند. همچنین مشخص نیست که آیا این حقوق مربوط این مسابقات در انحصار اپل و مشترکین آن خواهد بود یا خیر. اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، اولین‌بار خواهد بود که فیفا در سطح جهانی وارد چنین قراردادی با یک شرکت می‌شود.

مسابقات جدید فیفا و تلاش اپل برای کسب حق پخش آن

در این مسابقات تیم‌هایی از سرتاسر جهان حضور خواهند داشت که در طول یک ماه در رقابتی مشابه جام جهانی بازی خواهند کرد. قرار است تیم‌‌های موفقی از سراسر جهان از جمله 12 تیم از اروپا در این مسابقات شرکت کنند.

با این حال، به لطف برنامه‌ریزی ضعیف و تأخیرهای احتمالی، این مسابقات تاکنون با مشکل روبه‌رو شده است. حامیان مالی نیز ظاهراً تمایلی به پرداخت 150 میلیون دلار برای بسته‌های حمایت مالی برای این رویداد ورزشی ندارند.

این تنها پیشنهادی است که برای افزایش محتوای ورزشی قابل مشاهده در اپل تیوی پلاس ارائه شده است. طبق گزارش‌ها، اپل تلاش‌های زیادی برای دریافت حقوق ورزشی بیشتر انجام داده است.

در سپتامبر 2023، اپل قراردادی بیش از 2 میلیارد دلاری در سال برای پوشش انحصاری فرمول 1 بررسی کرد و در آگوست همان سال به دنبال دریافت حقوق تلویزیون محلی NBA بود.

  • اپل واتساپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد؛ تلگرام در صف
  • اپل برای افزایش فروش خود به عرضه یک آیفون اقتصادی نیاز دارد
  • اکنون می‌توانید با قطعات دست دوم آیفون خود را تعمیر کنید
  • قدرت هوش مصنوعی اپل در کالبد «هیدرا»؛ تراشه M4 Ultra معرفی می‌شود
مشاهده این خبر در سایت مرجع