کارت ملی جای کارت بانکی را در ایران می‌گیرد

منبع :  gadgetnews.net دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 520274 8 ماه قبل 229

به‌زودی قرار است کارت ملی هوشمند جای کارت های بانکی شما را بگیرد. اما این پیشرفت در نظام بانکی چگونه رخ می‌دهد و تا کی باید منتظر آن باشیم؟

بانک ملی ایران در راستای اضافه کردن امکانات خدماتی به کارت‌های بانکی، قراردادی را با سازمان ثبت احوال کشور به‌ثبت رسانده است. یکی از دستاوردهای مهم تفاهم‌نامه امضا شده، این است که به‌زودی کاربران می‌توانند از کارت ملی خود به جای کارت بانکی استفاده کنند.

در این تفاهم‌نامه، مباحثی بین دو نهاد در ارتباط با عملیاتی کردن این پروژه مطرح شده است. برای آنکه چنین هدفی امکان‌پذیر شود انطباق‌پذیری اثر انگشت، دسترسی بانک‌ها به سامانه استعلام الکترونیکی هویت و نشانی افراد و همینطور دسترسی به پایگاه داده‌های مربوط به کسب‌وکارهای مبتنی بر احراز هویت غیر حضوری ضروری است.

کارت ملی جای کارت بانکیکارت ملی جای کارت بانکی

نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران درباره گام‌های عملی برای اجرای این پروژه بزرگ می‌گوید:

با مشارکت و هم افزایی که امروز بین ثبت احوال و بانک ملی ایران شکل گرفته، قرار است بسیاری از مشکلات مردم و دستگاه‌های دولتی مرتفع شود. ۵۲ میلیون نفر در بانک ملی ایران افتتاح حساب کرده‌اند و این یعنی اکثر مردم کشور جزو مشترکان این بانک هستند. همین بهانه خوبیست تا ما همواره در جهت ارائه خدمات درخور شان مردم ایران بکوشیم و در این زمین همکاری‌هایی را آغاز کنیم.

بانک ملی ایران با اخذ مجوز دسترسی به اطلاعات ثبت شده مشترکانش در سازمان ثبت احوال، می‌تواند با سرعتی بیشتر و همینطور شفافیت بالاتر، فرآیند اعتبارسنجی و احراز هویت را انجام دهد و در نهایت خدمات بهتری را به مشتریانش ارائه کند.

هوشمند شدن کارت ملی می‌تواند خدمات الکترونیکی را آسان کند

اکنون که کارت‌های ملی از حالت استاندارد به هوشمند تبدیل شده‌اند، فرصت بسیار خوبی به‌وجود آمده تا دستگاه‌های دولتی بتوانند نهایت استفاده را در جهت بهبود کیفیت خدمت‌رسانی خود ببرند. نظام بانکداری، یکی از مهم‌ترین بخش‌های دولت الکترونیک است که اکنون بانک ملی ایران با همکاری سازمان ثبت احوال کشور به‌دنبال ایجاد تحولی گسترده در آن است.

این اتفاق حتی در قانون هم پیش‌بینی شده است و در برنامه هفتم توسعه شما می‌توانید عبارت «تجمیع کارت‌های خدماتی (از جمله بانکی) در کارت ملی هوشمند» را ببینید که کارت‌های بانکی نیز شامل آن می‌شوند. بانک ملی به‌عنوان پرشعبه‌ترین بانک کشور، می‌تواند کمک شایانی به پیش‌برد این اتفاق بکند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع