گلکسی S23 با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در گیک‌بنچ دیده شد

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 342774 1 سال قبل 204

انتظار می‌رود سامسونگ به‌زودی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود یعنی سری گلکسی S23 را معرفی کند. آن طور که در گزارش‌های قبلی بهش اشاره شد، این سری جدید احتمالاً در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خواهد شد و همانند نسل قبلی خود متشکل از سه مدل گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا خواهد بود. از بین این سه مدل انتظار می‌رود که گلکسی S23 پرچم‌دار جمع‌وجور این شرکت در این سری باشد. اخیراً نیز این گوشی هوشمند در بنچمارک معتبر گیک‌بنچ ظاهر شده و از این طریق برخی مشخصات فنی آن لو رفته که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • باتری گلکسی S23 کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی است

بر اساس اطلاعات منتشر شده از گیک‌بنچ، سامسونگ گلکسی S23 دارای شماره مدل «SM-S911U» خواهد بود. این مدل احتمالاً نوع آمریکایی این پرچم‌دار است. همانطور که انتظار می‌رفت قرار است پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان قلب تپنده‌ی گوشی‌های هوشمند این سری به انجام وظیفه بپردازد. در این تراشه‌ی جدید کوالکام که از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی بهره می‌برد، قرار است یک هسته‌ی Cortex-X3، دو هسته‌ی Cortex-A720، دو هسته‌ی Cortex-A710 و ۳ هسته‌ی Cortex-A510 انجام وظیفه کنند. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 740 نیز در کنار این تراشه به پردازش تصاویر خواهد پرداخت.

گلکسی S23

علاوه بر این، انتظار می‌رود که ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز برای استفاده‌ی کاربران در این گوشی هوشمند تعبیه شود. سیستم‌عامل جدید اندروید ۱۳ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند نصب خواهد شد که احتمالاً جدیدترین نسخه از رابط کاربری سامسونگ یعنی OneUI 5.0 را اجرا خواهد کرد. با بررسی نتایج عملکرد این پردازنده در گیک‌بنچ، در می‌یابیم که گلکسی S23 در تست تک هسته‌ای ۱۵۲۴ امتیاز و در تست چند هسته‌ای  امتیاز ۴۵۹۷ را کسب کرده است. با توجه به این نتایج، به نظر می‌رسد که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هیچ پیشرفت عمده‌ای در عملکرد CPU نسبت به تراشه فعلی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ ارائه نخواهد کرد.

افشاگران همچنین برخی مشخصات دیگر این گوشی هوشمند پرچم‌دار را فاش کرده‌اند که بر اساس آن‌ها، گلکسی S23 به یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی AMOLED تولید شده توسط سامسونگ دیسپلی مجهز خواهد بود که ۶.۱ اینچ اندازه دارد و از رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۲۲ ppi، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۷۵۰ نیت پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلس ویکتوس که در برابر ضربات و خط و خش مقاومتی بسیار خوبی دارد، قرار است به عنوان محافظ نمایشگر این گوشی هوشمند انجام وظیفه کند. همچنین روی پنل جلویی این گوشی حفره‌ی نمایشگر پذیرای دوربین سلفی خواهد بود.

طبق گفته برخی منابع این گوشی هوشمند در ۴ رنگ بژ، مشکی، سبز و صورتی روشن عرضه خواهد شد. پیش‌تر رندرهای این گوشی در رسانه‌های خبری منتشر شد که بر اساس آن، غول کره‌ای فناوری تصمیم گرفته طراحی این گوشی را دستخوش تغییراتی کند و در نتیجه شاهد طراحی جدید ماژول دوربین هستیم. در قاب پشتی، دوربین‌ها دیگر در یک ماژول دوربین مستقل و جداگانه قرار ندارند و در عوض هر کدام از دوربین مستقیما روی پنل پشتی تعبیه شده‌اند. آن طور که به نظر می‌رسد طراحی این گوشی‌ بسیار شبیه به ماژول دوربین گلکسی S22 اولترا است.

گلکسی S23

سامسونگ این گوشی را نیز همانند گوشی نسل قبلی با سه سنسور دوربین روانه بازار خواهد کرد که سنسور اصلی آن، دقتی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد داشت. انتظار می‌رود در کنار آن دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری تعبیه شود. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی نیز درون حفره‌ نمایشگر در پنل جلویی این گوشی قرار خواهد گرفت که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی استفاده کنند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی انرژی این گوشی هوشمند پرچم‌دار را تأمین خواهد کرد که از شارژ ۲۵ واتی برای به دست آوردن انرژی مجدد بهره خواهد برد. احتمالاً در روزهای آینده شاهد انتشار خبرهای بیشتری از دیگر گوشی‌های این سری پرچم‌دار خواهیم بود.

  • جزئیات بیشتری در مورد باتری و دوربین سری گلکسی S23 فاش شد

منبع: Gizmochina

نوشته گلکسی S23 با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در گیک‌بنچ دیده شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع