گلکسی S23 و S22 فن ادیشن ممکن است با تراشه‌ی مدیاتک معرفی شوند

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 217149 2 سال قبل 189

سامسونگ برای گوشی‌های پرچم‌دار خود معمولا از تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون استفاده می‌کند اما از طرف دیگر برخی از گوشی‌های این شرکت از تراشه‌های ساخت مدیاتک بهره می‌برند. حالا به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد برای حداقل یکی از گوشی‌های پرچم‌دار خود از تراشه‌ی مدیاتک استفاده کند. بر اساس یک گزارش جدید، گلکسی S22 فن ادیشن و تعدادی از مدل‌های گلکسی S23 همراه با یک تراشه‌ی مدیاتک راهی بازار می‌شوند که البته نام تراشه‌ی موردنظر هنوز فاش نشده است.

به طور مشخص در این گزارش آمده که نیمی از مدل‌های گلکسی S22 فن ادیشن با این تراشه به دست کاربران می‌رسند و کاربران ساکن کشورهای آسیایی هم گلکسی S22 مبتنی بر آن را دریافت خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ قصد دارد استفاده از تراشه‌ی اگزینوس را برای پرچم‌داران خود به طور کامل کنار بگذارد یا اینکه قرار است با گوشی‌های مبتنی بر سه تراشه‌ی مختلف روبرو شویم. با این حال، منبع موردنظر مدعی شده که در برخی بازارها، تراشه‌ی مدیاتک به طور کامل جایگزین اگزینوس خواهد شد.

باید خاطرنشان کنیم بهره‌گیری پرچم‌داران سامسونگ از سه تراشه‌ی مختلف قبلا هم اتفاق افتاده است. به طور مشخص باید به سال ۲۰۱۱ اشاره کنیم که گلکسی S2 با تراشه‌های اگزینوس، کوالکام و ساخت شرکت Texas Instruments راهی بازار شد. همانطور که گفتیم نام این تراشه فاش نشده اما در همین رابطه باید به یک شایعه اشاره کنیم که بر اساس آن، گلکسی S22 فن ادیشن با چیپست دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک راهی بازار می‌شود.

گلکسی S23

این تراشه از فناوری ساخت ۴ نانومتری شرکت TSMC بهره می‌برد که مهم‌ترین شرکت جهان در زمینه‌ی ساخت تراشه‌های پیشرفته به حساب می‌آید. مهم‌ترین هسته‌ی موجود در پردازنده‌ی این تراشه Cortex-X2 نام دارد که سرعت ۳.۰۵ گیگاهرتز را ارائه می‌کند. سه هسته‌ی دیگر هم از نوع Cortex-A710 هستند که طبیعتا عملکرد بهتری از Cortex-A78 نسل گذشته دارند. فرکانس این هسته‌ها هم روی ۲/۸۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. در نهایت اما می‌رسیم به ۴ هسته‌ی کم‌مصرف از نوع Cortex-A510 که روی فرکانس ۱/۸ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند.

مدیاتک طی سال‌های اخیر موفق شده تراشه‌های بسیار جذابی را راهی بازار کند و روزبه‌روز سهم بازار این شرکت در حال افزایش است. از سوی دیگر سامسونگ در زمینه‌ی تراشه‌های اگزینوس همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و اگزینوس ۲۲۰۰ با وجود استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی طراحی شده توسط AMD با انتقادات زیادی روبرو شده است. همچنین باید به نارضایتی کوالکام برای کیفیت ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هم اشاره کنیم که توسط سامسونگ تولید می‌شود. به همین خاطر قرار است شرکت TSMC مدل پلاس این تراشه را تولید کند. در هر صورت اگر این خبر صحت داشته باشد، طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری در مورد آن منتشر خواهد شد و در کل به نظر می‌رسد وضعیت تراشه‌های اگزینوس سامسونگ بسیار بدتر از حد انتظار است.

  • ۸ تراشه‌ی برتر تاریخ گوشی‌های اندرویدی

منبع: Android Authority

نوشته گلکسی S23 و S22 فن ادیشن ممکن است با تراشه‌ی مدیاتک معرفی شوند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع