۱۰ قسمت برتر سریال «چیزهای عجیب» بر اساس امتیاز IMDb

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 251938 1 سال قبل 287

چند پسر نوجوان متوجه اتفاق‌های پنهانی و اسرارآمیزی در شهر کوچکشان می‌شوند. آنها به دنبال پاسخ برای ناپدید شدن های متعددی که اتفاق می افتد هستند اما در این میان از رازهایی پنهان پرده برداشته می شود. اتفاقات این سریال در دهه ۸۰ میلادی رخ می‌دهد. سریال «چیزهای عجیب» (stranger things) اولین بار سال ۲۰۱۶ پخش شد و  شخصیت های دوست داشتنی و نوستالژی‌های زیادش، باعث شده یکی از محبوب ترین سریال های نتفلیکس  باشد.

  • سریال «چیزهای عجیب»؛ هر آنچه در رابطه با فصل چهارم می‌دانیم

ماه فوریه، برادران دافر (خالقان این سریال) اعلام کردند فصل چهارم چیز های عجیب در دو بخش مجزا منتشر خواهد شد و همچنین فصل پنجم آخرین فصل این سریال است.

تقریبا سه سال از پخش فصل سوم سریال که سال ۲۰۱۹ بود، می گذرد و فصل چهارم آن هم به تازگی منتشر شده است. بنا بر این فرصت مناسبی است تا باهم ۱۰ قسمت برتر این سریال را  براساس رتبه بندی IMDB مرور کنیم.

۱. فصل ۲، قسمت ۹  – امتیاز ۹.۳ از ۱۰

در این قسمت گروه نقشه‌ای برای بستن دروازه می‌کشند، به شکلی که آسیبی به  ویل (نوآ اشنپ) (Noah نرسد. هاپر (دیوید هاربر) و اِلِون (میلی بابی براون) به آزمایشگاه می‌روند تا دروازه را ببندند. از سوی دیگری جاناتان (چارلی هیتون)، نانسی (ناتالیا دایر) و جویس (وینونا رایدر) کابین هاپر را آنقدر گرم می کنند تا ویروس از ویل پاک شود.

در نهایت می بینیم که  الون و مایک دوباره با هم متحد می شوند. هاپر احساسات واقعی پدرانه خود را با الون در میان می‌گذارد و می‌گوید که فقط می‌خواست از او محافظت کند ( هاپر که نتوانسته بود دخترش سارا را نجات دهد، احساس می‌کرد برای جبران آن وقایع ناگوار نباید اجازه دهد اتفاق بدی برای الون بیفتد چون دخترش را در او می‌دید).  در صحنه ای که الون همه انرژی‌اش را به کار می‌گیرد تا دروازه را ببندد و از دوستانش محافظت کند، جلوه‌های ویژه‌ی قابل توجهی به کار رفته است. در پایان فصل دوم، الون متوجه می‌شود که با وجود تمام دردها و رنج‌هایی که تحمل کرده، هاوکینز مثل خانه‌اش شده و دوستان وفاداری دارد که حاضرند برایش هر کاری بکنند.

۲.   فصل ۱، قسمت ۸  – امتیاز ۹.۳ از ۱۰

چیزهای عجیب

هاپرو برنر (متیو مودین)  توافق میکنند تا با جویس وارد دنیای وارونه شود و ویل را در ازای پیدا کردن مکان الون نجات دهد. نانسی و جاناتان، دموگورگن را فریب می دهند تا این موجود آسیب ببیند و مجبور به عقب نشینی به دنیای وارونه شود. پسران مدرسه راهنمایی هاوکینز سعی می‌کنند مانند برنر از الون محافظت کنند اما دموگورگن از راه می رسد.

در نهایت الون این موجود را نابود می کند اما با این کار خودش هم ناپدید می شود. ویل را نجات می دهند و به خانه می آورند. یک ماه بعد از این اتفاق، ویل  را در دنیای وارونه  می بینیم و متوجه می‌شویم که داستان هنوز تمام نشده است.

۳.  فصل ۳، قسمت ۸ – امتیاز ۹.۲ IMDB

در فصل سوم هاپر، جویس و موری (برت گلمن) با همراهی داستین (گاتن ماتارازو) و اریکا‌ (پریا فرگوسن) برای نابودی ماشین اقدام می کنند. الون در مرکز خرید گیر افتاده و بیلی (دارس مونتگومری) را از کنترل «سلاخ ذهن» (Mind Flayer) خارج می کند. جویس مجبور می‌شود دروازه را با همراهی هاپر در سمت دیگر ببندد.

سه ماه بعد، خانواده‌ی بایرز و الون (که همچنان ناتوان است) از هاوکینز نقل مکان می‌کنند و به شهر دیگری می‌روند. سپس به روسیه می‌رویم و در آنجا می‌شنویم به نگهبانان دستور داده می شود تا زندانی آمریکایی را  خوراک دموگورگن نکنند. یکی از تاثیرگذارترین لحظات فصل در این قسمت رخ می دهد که الون سعی می‌کند به جای آسیب زدن به بیلی کمکش کند و در نهایت باعث می شود بیلی برای نجات مکس (سدی سینک) و الون فداکاری به خرج دهد. بعد از این صحنه جویس یک تصمیم ناراحت‌کننده و سخت می گیرد تا دروازه را ببند حتی اگر این کار باعث نابودی هاپر شود. آخرین لحظه‌ی تاثیرگذار فصل سوم، یادداشت پر از مهر و محبت هاپر برای الون است. در این قسمت پیوند دوباره‌ی بین این شخصیت‌ها و فداکاری‌هایی که برای یکدیگر انجام می‌دهند به چشم می‌آید و بیننده را متأثر می‌کند.

۴. فصل ۲، قسمت ۸ – امتیاز ۹.۲ از ۱۰

چیزهای عجیب

سگ‌های دمو به آزمایشگاه حمله کرده‌اند و مایک،‌ جویس، هاپر و باب (شان آستین) ویل را که غش کرده است جایی امن می‌برند تا در آنجا مخفی شوند. باب داوطلبانه خودش را جلو می‌اندازد تا بقیه بتوانند فرار کنند. داستین نظریه مبنی بر اینکه سلاخ ذهن می‌خواهد در این قلمرو گسترش پیدا کند مطرح می‌کند و معتقد است با کشتن آن، همه موجودات متصل به آن نیز کشته خواهند شد. همچنین الون دوباره به دوستانش می پیوندد.

این قسمت یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین و هیجان‌انگیزترین قسمت های «چیزهای عجیب» است چرا که شخصیت‌های محبوب سریال در یک آزمایشگاه گیر افتاده‌اند و موجوداتی به آن‌ها حمله‌ کرده‌اند که تشنه‌ی خونند. زمانی که شخصیت‌های سریال سعی می کنند بی سروصدا فرار کنند دلخراش‌ترین مرگ در تمام طول سریال اتفاق می افتد.

۵. فصل ۲، قسمت ۶ – امتیاز ۹.۱ از ۱۰

ویروس هیولا در مغز ویل در حال پخش شدن است و دارد حافظه ویل را از او می گیرد. نانسی و جاناتان احساسات یکدیگر را می‌پذیرند و بالاخره به رابطه‌ای که مدت‌ها منتظرش بودند می‌رسند. مکس با لوکاس در مورد گذشته ای که با بیلی داشتند صحبت می کند.

از آنجایی که این اپیزود تماماً در مورد روابط احساسی بین شخصیت‌ها است، سریال  شروع به روایت  داستانی غیرمنتظره می کند. زمانی که استیو برای کمک به داستین برای ردیابی دارت می‌آید، جنبه‌های تازه‌ای از شخصیت او را می‌بینیم و متوجه می‌شویم که او در واقع یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های «چیزهای عجیب» است. استیو می‌پذیرد که دیگر قرار نیست با نانسی باشد و داستین هم حس می‌کند استیو مثل برادر بزرگترش است.

۶.  فصل ۱، قسمت ۷ – امتیاز ۹ از ۱۰

چیزهای عجیب

لوکاس به مایک خبر می‌دهد که ماموران مکان الون را پیدا کرده اند.. هاپر و جویس از الون می‌خواهند تا از قدرت خود برای پیدا کردن ویل و بارب استفاده کند. الون متوجه می شود که بارب مرده و ویل هنوز زنده است.

  • سریال «چیزهای عجیب» چگونه ژانرهای علمی-تخیلی و وحشت را ترکیب کرده؟

قسمت هفتم فصل اول لحظات درخاشنی در خودش دارد و سیر تکاملی بین شخصیت‌ها را نشان می‌دهد. بالاخره لوکاس قبول می‌کند الون عضوی از گروه باشد و همچنین می‌بینیم که  جویس، الون را در آغوش می‌کشد. در این قسمت از سریال است که بزرگسال‌ها و بچه‌های داستان گرد هم می‌آیند و ما آن‌ها را می‌بینیم که به عنوان یک تیم برای شکست  موجودات ماوراء طبیعی همکاری می کنند.

۷. فصل ۳، قسمت ۴ – امتیاز ۸.۹ از ۱۰

در پاساژ استارکورت داستین، استیو و رابین (مایا هاوک) متوجه می‌شوند که مرکز خرید پوششی است برای روس‌ها. آن‌ها پی ماجرا را می‌گیرند و در نهایت در آسانسوری گرفتار می‌شوند. ویل به مایک  از ارتباطش با سلاخ ذهن می‌گوید،  و اینکه فکر می‌کند بیلی را تسخیر کرده است.

در این قسمت گذشته‌ی پرماجرای بیلی را می‌بینیم و متوجه می‌شویم که چرا سلاخ ذهن سراغ او آمده تا از ذهن و روح آسیب‌دیده‌اش بهره ببرد. همچنین این قسمت قدرت و آگاهی موجودات را برای تسلط بر جهان نشان می دهد.

۸. فصل ۱، قسمت ۴ – امتیاز ۸.۹ از ۱۰

چیزهای عجیب

جویس نمی‌خواهد بپذیرد که جسد ویل در معدن پیدا شده. پسرها معتقدند که الون می تواند از طریق رادیو مدرسه با ویل تماس بگیرد. نانسی در یکی از عکس‌هایی که جاناتان گرفته،  متوجه چهره‌ای پشت سر بارب  می‌شود که با توصیف جویس مطابقت دارد. هاپر صحت جسد ویل را بررسی می کند و متوجه ساختگی بودن آن می شود.

این قسمت را می‌توان یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های سریال به حساب آورد چرا که تماشاگر با دیدنش مدام از خودش می‌پرسد آیا ویل زنده است یا نه و به طور خارق‌العده‌ای کاری می‌کند تا ما هم برای مدتی به سلامت عقل جویس شک کنیم. در پایان این قسمت متوجه می‌شویم که حدس آن‌ها اشتباه نبوده و دولت انگیزه‌هایی پنهان دارد.

۹. فصل ۲، قسمت ۵ – امتیاز ۸.۸ از ۱۰

ویل می‌بیند که  هاپر در تونل‌ها گیر افتاده است. جویس از باب کمک می‌خواهد و او متوجه می‌شود که خط‌خطی‌های ویل،‌ در واقع نقشه‌ای از شهر هاوکینز است. لوکاس با مکس از ناپدید شدن ویل صحبت می‌کند و الون از گذشته‌اش مطلع می شود.

باب در این قسمت از چیزهای عجیب دل تماشاگران را به دست می‌آورد و تبدیل به شخصیتی محبوب می‌شود. باب در جریان هیچ چیز نبوده است اما آنقدر  جویس را دوست دارد که بدون پرسیدن هیچ سؤالی کمک کند. یکی از لحظات وحشتناک این قسمت، صحنه ایست که تونل ها آتش می‌گیرند.

۱۰. فصل ۱، قسمت ۶ – امتیاز ۸.۸ از ۱۰

چیزهای عجیب

جویس و هاپر از مشارکت تری در آزمایشگاه برنر و ربوده شدن دخترش جین در بدو تولد بخاطر توانایی‌های ذهنی مطلع شدند. در حالی که مایک و داستین به دنبال پیدا کردن الون هستند، مورد حمله‌ی قلدرها قرار می گیرند و آنجا  الون است که به کمکشان می آید.

دوستان به هم دروغ نمی‌گویند و همیشه برای هم برمی گردند. این اولین قسمتی است که در آن سرنخ‌هایی از گذشته‌ی الون به دست می‌آوریم و متوجه می‌شویم که سوژه‌ی آزمایش‌های پنهانی و محرمانه بوده. یکی از معروف‌ترین صحنه‌های سریال در این این قسمت است. وقتی الون با وجود اینکه از حرف‌های لوکاس ناراحت شده و دلش شکسته، از قدرت خود برای نجات دوستانش استفاده می‌کند.

منبع: Collider

نوشته ۱۰ قسمت برتر سریال «چیزهای عجیب» بر اساس امتیاز IMDb اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع