۱۰ نوع پوشه و ابزار بایگانی کاربردی که از بی‌نظمی نجاتتان می‌دهند

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 395004 1 سال قبل 155

پوشه‌ از جمله لوازم تحریری است که تقریبا همه با آن آشنایی داریم. با استفاده از پوشه می‌توانیم اسناد مهم را سازماندهی کنیم و مطمئن باشیم که همیشه در دسترس قرار دارند و جایشان محفوظ است، چرا که به خوبی نگهداری و طبقه‌بندی می‌شوند. پوشه‌ها در اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. پوشه‌ها و ابزار بایگانی مجموعه‌ای عالی از لوازم اداری به شمار می‌روند که در هر صنفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این مطلب ۱۰ نوع مختلف از پوشه و ابزار بایگانی را نام بردیم که حتما استفاده از آن‌ها در محل کار یا زندگی بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

اگر همیشه به خاطر به‌هم‌ریختگی اوراق و مدارک سردرگم می‌شوید، زمان آن فرا رسیده است که پوشه‌های مناسبی برای بایگانی و مرتب کردن اوراق و مدارک تهیه کنید. استفاده از پوشه‌ به شما کمک می‌کند تا با محل کار آشفته و کمدهای پر از کاغذ خداحافظی کنید. اما اول باید بدانید به چه نوع پوشه‌هایی و برای چه کاری نیاز دارید:

  • اگر می‌خواهید که مدارک و اوراقتان سال‌ها دوام بیاورند، باید به دنبال پوشه‌های مقاوم‌تر بروید.
  • اگر اطلاعات طبقه‌بندی‌شده یا محرمانه‌ای برای دسته‌بندی دارید، باید به دنبال پوشه‌ها و فایل‌هایی بروید که بتوان آن‌ها را از هم متمایز کرد تا پیدا کردن اطلاعات مورد نظرتان راحت‌تر شود.
  • اگر دوست‌دار محیط زیست هستید، باید به دنبال پوشه‌های قابل بازیافت باشید.
  • ممکن است اسنادی در اندازه‌های خاص داشته باشید که با اندازه‌های استاندارد پوشه‌های معمولی مطابقت ندارند، بنابراین باید به دنبال فایل‌هایی با اندازه‌ی خاص بگردید.
  • اگر اسناد زیادی دارید که می‌خواهید در یک پوشه ذخیره کنید، باید به دنبال فایلی بگردید که بتواند حجم زیادی را در خود جای دهد.

راهنمای خرید لوازم ‌تحریر ضروری برای دفتر کار

۱. زونکن

زونکن در دسته پوشه و ابزار بایگانی

زونکن‌ها یکی از پرکاربردترین نوع پوشه‌ها در ادارات و موسسات به شما می‌روند که علاوه بر بادوام بودن، در رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند که کار بایگانی را بسیار راحت می‌کنند. زونکن‌ها، به عنوان پوشه‌های بادوام، گزینه‌ی مناسبی برای نگهداری حجم زیادی کاغذ و اوراقند. قابلیت قرار گرفتن به صورت عمودی دارند که این ویژگی آن‌ها را برای هر نوع سیستم بایگانی مناسب کرده است.

زونکن‌ها می‌توانند از جنس چوب، پلاستیک و مقوای ضخیم، و در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع باشند.

زونکن فولیو پرایم کد A4-08C

زونکن فولیو پرایم کد A4-08C

۱۲ %
۵۶,۰۰۰
۴۹,۵۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۲. دیوایدر

دیوایدر در دسته پوشه و ابزار بایگانی

دیوایدرها برای قرار گرفتن در کشو و دید بهتر نسبت به اوراق انتخاب مناسبی‌اند. دیوایدرها طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و مدل‌ها را شامل می‌شوند که می‌توانید متناسب با نوع سیستم بایگانی خود آن‌ها را انتخاب کنید. با این نوع پوشه‌ها، هرگز وقت خود را برای یافتن اسناد مهم تلف نمی‌کنید.

دیوایدر مقوایی کد 1005 بسته 100 عددی

دیوایدر مقوایی کد ۱۰۰۵ بسته ۱۰۰ عددی

۵۲,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۳. کلربوک

کلربوک در دسته پوشه و ابزار بایگانی

همیشه تمام اوراق و مدارک را نمی‌توان در یک بخش جای داد، حتی اگر موضوع و نوع یکسانی داشته باشند. گاهی لازم است تعدادی فایل پرینت شده‌ی تک برگی را به شکل مجزا کنار هم قرار داد، یا تعدادی اسناد مجزا اما هم‌راستا را در یک فایل دسته‌بندی کرد. کلربوک‌ها به عنوان پوشه‌هایی که امکان کنار هم قرار دادن اوراق مجزا را فراهم می‌کنند، گزینه‌ی مناسبی‌اند.

کلربوک‌ها به طور معمول در سایز برگه‌های A4 تولید می‌شوند، اما اندازه‌های متفاوت و کم‌مصرف‌تری هم از آن‌ها در بازار لوازم تحریر موجود است. تعداد کاورهای درون هریک از این کلربوک‌ها هم متفاوت است. از ۱۰ تا ۱۰۰ برگ را شامل می‌شود و به خاطر ضدآب بودن و جنس پلاستیکی‌شان اطمینان خاطر بیشتری برای ماندگاری اوراق و مدارک خواهید داشت.

کلر بوک مدل PA-100

کلر بوک مدل PA-100

۱۴۹,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۴. پوشه‌های آویز

4. پوشه‌های آویز

این پوشه‌ها که برای کشوها ایده‌آلند، می‌توانند نمودارها، سوابق و سایر اسناد مهم را مرتب و به خوبی نگهداری کنند. پوشه‌های آویز در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. استفاده از پوشه‌های آویز روشی متداول برای نگهداری کاغذها در کشوی میز است. می‌توانید آن‌ها را مانند دیوایدرها با ظرفیت‌های متفاوت و در رنگ‌های متنوع تهیه کنید.

پوشه آویز پاپکو کد FC-HF-01

پوشه آویز پاپکو کد FC-HF-01

۲۴,۳۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۵. پوشه‌های پلاستیکی

پوشه‌های پلاستیکی

پوشه‌های پلاستیکی دکمه‌دار یا جیب‌دار کاغذهای شما را به‌راحتی بایگانی و ذخیره می‌کنند. با استفاده از این پوشه‌ها می توانید اطلاعات مهم را به صورت ایمن ذخیره کنید و به راحتی کاغذهای مورد نیاز خود را پیدا کنید.

این نوع از پوشه‌ها بادوام و برای بازیابی مکرر اسناد ایده‌آلند. آن‌ها در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند که همچنین یافتن فایل خاص مورد نیاز را بدون اتلاف وقت برای مرور تمام فایل‌ها آسان می‌کند. پوشه‌های جیب‌دار، فضای کوچکی برای عکس‌ها، یادداشت‌ها یا کاغذهای کوچک در اختیارتان می‌گذارند.

پوشه دکمه دار پاپکو مدل A4 - B4 بسته 10 عددی

پوشه دکمه دار پاپکو مدل A4 - B4 بسته ۱۰ عددی

۲۵ %
۹۰,۰۰۰
۶۷,۹۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۶. پوشه‌های کاغذی

پوشه‌های کاغذی

پوشه‌های کاغذی، ساده‌ترین نوع پوشه‌ها به شمار می‌روند، که به نوعی قابل بازیافت و دوست‌دار محیط زیست محسوب می‌شوند. این پوشه‌ها قابلیت منگنه و سوراخ شدن دارند، در رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند، اما به خاطر ضخامت کم و دوام پایین نسبت به نمونه‌های پلاستیکی، نمی‌توان برای طولانی‌مدت رویشان حساب کرد.

این پوشه‌ها قابلیت تا شدن دارند و جای کمی اشغال می‌کنند و از لحاظ قیمت بسیار مقرون به‌صرفه‌اند.

پوشه طرح ابر و باد کد 007 بسته 10 عددی

پوشه طرح ابر و باد کد ۰۰۷ بسته ۱۰ عددی

۲۷,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۷. پاکت‌های کاغذی و پاکت نامه

پاکت‌های کاغذی و پاکت نامه

پاکت‌های بزرگ کاغذی و پاکت نامه هم از انواع دیگر پوشه و ابزار بایگانی به شمار می‌روند. پاکت‌ها در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند و قابلیت محدودی برای نگهداری اوراق و مدارک دارند. پاکت‌ها از لحاظ سادگی و سبک‌وزنی گزینه‌های مناسبی برای جابجایی و انتقال اوراق محسوب می‌شوند. شما می‌توانید در محل کار یا منزل، مدارک و کاغذهای خود را در پاکت‌های جداگانه قرار دهید و با نصب برچسب یا نوشتن رویشان آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کنید.

پاکت‌های پستی و حباب‌دار از نمونه‌های دیگر پوشه‌های کاغذی‌اند که برای ارسال مرسوله می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این پاکت‌ها هم در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند، بعضی از آن‌ها پوشش داخلی ضدآب دارند، بعضی حباب‌دارند و بعضی بر روی دربشان چسب تعبیه شده تا از حفظ و امنیت مرسولات اطمینان حاصل شود.

پاکت نامه کد A5-22 بسته 10 عددی

پاکت نامه کد A5-22 بسته ۱۰ عددی

۱۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۸. طلق و شیرازه

طلق و شیرازه

یکی دیگر از پوشه‌های پرمصرف به خصوص برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان، طلق و شیرازه است که معمولا برای کنار هم قرار دادن تعداد زیادی برگه با یک موضوع واحد و مشخص، مانند مقالات، گزارش‌ها و تحقیقات  استفاده می‌شود.

طلق و شیرازه‌ها در رنگ‌های مختلف و معمولا در سایز استاندارد A4 تولید می‌شوند. اندازه‌ی طلق‌ها به طور معمول یکسان بوده و سایز شیرازه‌ها به نسبت تعداد کاغذی که قرار است در خود حفظ کنند تغییر می‌کند.

طلق و شیرازه مدل 01 مجموعه 18 عددی

طلق و شیرازه مدل ۰۱ مجموعه ۱۸ عددی

۲۹,۸۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۹. پوشه‌های پلاستیکی جیبی

پوشه‌های پلاستیکی جیبی

این نوع از پوشه‌ها برای نگهداری اسناد مهم و مدارکی چون کارت شناسایی، یا کارت‌های بانکی و عکس که می‌خواهید با خود حمل کنید در نظر گرفته شده‌اند. این پوشه‌ها اسناد را ایمن نگه می‌دارند تا هنگام حمل، نگران افتادن یا جا ماندن آن‌ها نباشید. تنوع در رنگ و اندازه‌ی این نوع پوشه‌ها، کاربرد آن‌ها را ساده‌تر و گسترده‌تر کرده است.

پوشه دکمه دار پاپکو مدل 101M بسته 2 عددی

پوشه دکمه دار پاپکو مدل ۱۰۱M بسته ۲ عددی

۱۵,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۱۰. کاور کاغذ A4

کاور کاغذ A4

یکی از پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین نوع پوشه‌ها، کاورهای کاغذ A4 است. این کاورها به خاطر جلد شفاف دسترسی شما را به مدارک و کاغذهای مورد نظرتان راحت می‌کند. سوراخ‌هایی که در یک سمت این کاورها در نظر گرفته شده، قابلیت آن‌ها را برای قرار گرفتن در زونکن‌ها، کلربوک‌ها و کلاسورها افزایش می‌دهد.

این کاورها را می‌توان به صورت تک یا در دسته‌های چندتایی تهیه و استفاده کرد. همانطور که از نامش پیدا است، کاور کاغذ A4 برای این سایز کاغذ یا کوچک‌تر در نظر گرفته شده است. این کاورها ضخامت چندانی ندارند و نباید خیلی روی مقاومت و ماندگاریشان حساب کرد.

کاور کاغذ سایز A4 بسته 100 عددی

کاور کاغذ سایز A4 بسته ۱۰۰ عددی

۳۸,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

منبع: kine magazine

نوشته ۱۰ نوع پوشه و ابزار بایگانی کاربردی که از بی‌نظمی نجاتتان می‌دهند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع