۵ قابلیت که در گلکسی واچ ۵ انتظار داریم ببینیم

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 179809 2 سال قبل 140

سامسونگ علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی در جهان است، در زمینه‌ی ساعت‌های هوشمند هم حرف زیادی برای گفتن دارد و در این بازار مهم‌ترین رقیب اپل محسوب می‌شود. با توجه به همین موضوع، در ادامه به ۵ قابلیت می‌پردازیم که امیدواریم آن‌ها را در گلکسی واچ ۵ ببینیم.

گلکسی واچ ۴ در کل آغازگر دوران جدیدی برای سامسونگ است زیرا این شرکت بعد از سال‌ها استفاده از سیستم‌عامل اختصاصی تایزن، آن را کنار گذاشته و در عوض به بهره‌گیری از سیستم‌عامل WearOS 3 روی آورده است. روی هم رفته گلکسی واچ ۴ از طرف کارشناسان و کاربران با استقبال زیادی روبرو شده و امکانات مختلف این ساعت هوشمند مورد ستایش قرار گرفته‌اند. با وجود تمام این ویژگی‌های مثبت، همچنان جای پیشرفت دارد و به همین خاطر در این مطلب به ویژگی‌های مورد انتظار از نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ می‌پردازیم.

۱. بهره‌گیری از گوگل اسیستنت

گلکسی واچ 5

یکی از ناامیدکننده‌ترین ویژگی‌های گلکسی واچ ۴ این است که با گوگل اسیستنت عرضه نشده و با وجود اینکه چند ماه از عرضه‌ی آن می‌گذرد، اما هنوز از این دستیار هوشمند بهره‌مند نشده است. زمانی که سامسونگ برای ساعت‌های خود از سیستم‌عامل اختصاصی استفاده می‌کرد، عدم استفاده‌ی آن‌ها از گوگل اسیستنت تا حدی منطقی بود ولی حالا که گلکسی واچ ۴ از سیستم‌عامل WearOS استفاده می‌کند، هیچ توجیه منطقی برای عدم ارائه‌ی دستیار هوشمند گوگل وجود ندارد.

اگرچه در گذشته این دستیار صوتی در ساعت‌های هوشمند با برخی مشکلات مواجه می‌شد، اما نسل جدید ساعت‌ها به لطف بهره‌گیری از سخت‌افزارهای جدید دیگر در این زمینه مشکلی ندارند. با وجود اینکه کاربران در گلکسی واچ ۴ می‌توانند از دستیار صوتی بیکسبی استفاده کنند، اما در کل کیفیت و امکانات آن اصلا به پای گوگل اسیستنت نمی‌رسد.

بهره‌گیری گلکسی واچ ۵ از گوگل اسیستنت به کاربران اجازه می‌دهد که از چندین قابلیت مبتنی بر این دستیار صوتی استفاده کنند. گلکسی واچ ۴ از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گجت فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و با توجه به اینکه سامسونگ همواره به دنبال بهبود محصولات خود است، امیدواریم گوگل اسیستنت را برای نسل بعدی آن استفاده کند.

۲. بهبود عمر باتری و افزایش سرعت شارژ

گلکسی واچ 5

افزایش عمر باتری یک خواسته‌ی مختص به ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیست. در حال حاضر بیشتر ساعت‌های هوشمند با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند. اما از آنجایی که در مورد یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان صحبت می‌کنیم، در کل انتظارات بیشتری از آن داریم. باتری ساعت‌های هوشمند باید حداقل ۲ روز کامل دوام بیاورند که متاسفانه در حال حاضر چنین دوامی دیده نمی‌شود.

اگر از ساعت مبتنی بر WearOS استفاده می‌کنید، تقریبا باید هر شب آن را به شارژر وصل کنید. این یعنی ممکن است هنگام خواب، ساعت هوشمند شما شارژ کافی برای پایش وضعیت خواب نداشته باشد. افزایش عمر باتری ساعت‌های هوشمند بدون شک کار راحتی نیست ولی در کنار این موضوع، سامسونگ باید سرعت شارژ ساعت هوشمند خود را هم بیشتر کند. اگرچه شارژ بی‌سیم قابلیت بسیار مفیدی است، اما برای شارژ کامل باید تقریبا ۲ ساعت متتظر بمانید. این در حالی است که نسل ششم ساعت هوشمند شرکت فسیل در عرض حدود ۳۰ دقیقه می‌تواند شارژ مورد نیاز برای یک روز کامل را دریافت کند. بنابراین سامسونگ هم بدون شک می‌تواند از همین فناوری برای گلکسی واچ ۵ استفاده کند.

۳. بهره‌گیری از قابلیت‌های تندرستی در گوشی‌های غیر سامسونگ

گلکسی واچ 5

در دورانی که ساعت‌های هوشمند سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن راهی بازار می‌شدند، این ساعت‌ها هماهنگی بیشتری با گوشی‌های سامسونگ داشتند. متاسفانه با وجود اینکه گلکسی واچ ۴ از WearOS بهره می‌برد، اما این مشکل هنوز به طور کامل برطرف نشده است. برای بهره‌گیری از قابلیت‌هایی مانند نوار قلب و نظارت بر فشار خون، باید از گوشی سامسونگ استفاده کنید. چنین مشخصه‌ی مفیدی نباید به گوشی‌های ساخت یک شرکت محدود شود و تمام گوشی‌های اندرویدی باید بتوانند از آن استفاده کنند.

۴. زبان طراحی منسجم برای اپلیکیشن‌ها

گلکسی واچ 5

همین ابتدای امر باید بگوییم که می‌دانیم این مشکل مربوط به WearOS است و به همین خاطر ارتباط مستقیمی با گلکسی واچ ندارد. اما از سوی دیگر، این سیستم‌عامل به طور مشترک توسط گوگل و سامسونگ توسعه پیدا می‌کند و اگر سامسونگ می‌خواهد در این بازار فاصله‌ی خود را نسبت به اپل کاهش دهد، باید به این موضوع توجه کند.

ساعت‌های سامسونگ قیمت بالایی دارند و بنابراین کاربران هم طبیعتا چشم‌انتظار دریافت تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی هستند. در این حوزه اپل واچ حرف زیادی برای گفتن دارد و به همین خاطر اپل توانسته روزبه‌روز سهم بازار خود را افزایش دهد. سامسونگ در زمینه‌ی سخت‌افزار ساعت‌های هوشمند خود مشکل خاصی ندارد ولی هنوز در زمینه‌ی نرم‌افزاری می‌توانیم به ضعف‌های مختلفی اشاره کنیم.

با ایجاد یک زبان طراحی منسجم برای اپلیکیشن‌ها، سامسونگ و گوگل می‌توانند به کاربران این شانس را دهند که از اپلیکیشن‌های دارای عملکرد و ظاهر عالی بهره ببرند. به عنوان مثال، اپلیکیشن‌های موجود در اپل واچ مکمل امکانات جذاب سخت‌افزاری هستند و بین گزینه‌های مختلف، از نظر ظاهری شاهد هماهنگی زیادی هستیم. اگرچه ساعت‌های مبتنی بر WearOS در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف راهی بازار می‌شوند؛ اما ایجاد یک استاندارد برای طراحی اپلیکیشن‌ها به ساعت‌هایی مانند گلکسی واچ ۵ اجازه می‌دهد که موقعیت خود را بهبود ببخشند.

۵. ارائه‌ی مدل LTE واقعا کاربردی

ساعت هوشمند سامسونگ

مدل LTE گلکسی واچ ۴ مانند نسل‌های قبلی مشکلات زیادی دارد. کاربرانی که مدل LTE یک ساعت هوشمند را خریداری می‌کنند، می‌خواهند بدون نیاز به استفاده از گوشی از امکاناتی مانند نوتیفیکیشن‌ها، تماس، ردیابی فعالیت‌های ورزشی و دیگر کارهای این‌چنینی بهره ببرند. اما طی سال‌های گذشته سامسونگ بارها نشان داده که ظاهرا مدل‌های LTE ساعت‌های هوشمند در مرکز توجه این شرکت قرار ندارند.

به عنوان مثال اگر اینترنت LTE ساعت را فعال کنید؛ گلکسی واچ ۴ خیلی سریع داغ می‌شود و به همین خاطر با ریستارت‌های متعدد روبرو خواهید شد. بدون شک اگر سامسونگ به این موضوع توجه نشان بدهد، می‌تواند تمام مشکلات موردنظر را برای گلکسی واچ ۵ برطرف کند. اما اگر نمی‌تواند چنین کاری کند یا در کل مدل LTE برای این شرکت اهمیت زیادی ندارد، بهتر است به طور کلی چنین مدلی را عرضه نکند.

سخن آخر

ساعت هوشمند سامسونگ

به طور کلی در اکوسیستم اندروید، سامسونگ بهترین سازنده‌ی ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود. قبل از تصمیم سامسونگ برای بهره‌گیری از WearOS، سهم بازار این پلتفرم روزبه‌روز کمتر می‌شد ولی به لطف گلکسی واچ ۴، میلیون‌ها کاربر جدید از این پلتفرم بهره می‌برند. سامسونگ فقط از یک سیستم‌عامل جدید استفاده نکرده بلکه برخی از ویژگی‌های موردنظر خود را به آن افزوده که جذابیت WearOS به لطف همین تصمیم دوچندان شده است. این شرکت برای گلکسی واچ ۵ باید برخی مشکلات را برطرف کند و از همه مهم‌تر، عمر باتری طولانی‌تری را برای این ساعت به ارمغان بیاورد.

  • بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱

منبع: Android Central

نوشته ۵ قابلیت که در گلکسی واچ ۵ انتظار داریم ببینیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع