تحویل هایما S7 و هایما S5 هم دچار تاخیر شد، نارضایتی شدید مشتریان ایران خودرو

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 544769 7 ماه قبل 140

ایران خودرو در طول چندماه اخیر، محصولات خود را با تاخیرهای قابل توجه به مشتریان تحویل داده است. رانا پلاس، پژو پارس، تارا، سورن پلاس و حتی پژو 207 طی چندماه اخیر با تاخیر در تحویل مواجه شدند. با این حال حتی تحویل هایما S7 و هایما S5 نیز دچار تاخیر شده است. این دو خودرو از جمله محصولات مونتاژی ایران خودرو هستند که حجم داخلی سازی کمتری نسبت به سایر محصولات این شرکت دارند. بنابراین بروز تاخیر در تحویل آن‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد.

چرا تحویل هایما S7 و هایما S5 با تاخیر مواجه شده است؟

ایران خودرو در طول ماه‌های گذشته، شرایط تبدیل هایما S7 به هایما 8S را برای متقاضیان منتشر کرد. همچنین تصاویری از هایما S5 با جلوپنجره جدید در رسانه‌ها منتشر شد. بنابراین احتمال کمبود قطعات برای مونتاژ این دو خودرو دور از انتظار نیست. باید به این نکته توجه داشت که تولید هایما S7 و هایما S5 در سرزمین اصلی از مدت‌ها پیش متوقف شده است و این خودروها تنها در ایران خودرو مونتاژ می‌شوند. در نتیجه باید توقع داشت که دیگر قطعات این خودروها به خصوص در بخش ظاهری، توسط هایما و تامین‌کنندگان آن تولید نشود. هایما S7 طی نیمه دوم دهه 1390 با جک S5 و چری تیگو 5 رقابت می‌کرد. از بین این سه خودرو اکنون تولید تیگو 5 به طور کامل پایان یافته است و جک S5 نیز در قالب نسخه فیس‌لیفت به تولید می‌رسد.

تاخیر چشمگیر ایران خودرو در تحویل هایما S7 و هایما S5 باعث شده است تا خریداران این خودروها، یک پویش اجتماعی را تشکیل دهند. این پویش «علت تاخیر در تحویل هایما S7 و S5 به متقاضیان چیست» نام دارد و توسط افرادی تشکیل شده است که این خودروها را خریداری کرده‌اند. متقاضیان خرید هایما S7 و هایما S5 با وجود تکمیل کامل وجه خودرو، حدود دو ماه است که خودروهای ثبت نامی را تحویل نگرفته‌اند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع