فرودگر جدید آی‌اسپیس در سال ۲۰۲۶ به ماه پرواز می‌کند

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 544755 7 ماه قبل 166

شرکت فضایی ژاپنی آی‌اسپیس تا به امروز بیش از 40 میلیون دلار در شرکت تابعه جدید خود در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده است. به نظر می‌رسد آی‌اسپیس می‌خواهد از سرمایه‌گذاری رو به رشد ناسا و پنتاگون در فناوری‌های ماه استفاده کند.

تاکشی هاکامادا، مدیر عامل شرکت، در بیانیه‌ای گفت که سطح سرمایه‌گذاری نشانه‌ای از «تعهد قوی آی‌سپیس به بازار ایالات متحده» است.

شرکت تابعه ایالات متحده، بیش از هشتاد نفر را در شهر دنور استخدام می‌کند. رونالد گاران، فضانورد سابق ناسا، در ماه ژوئن به‌عنوان مدیر عامل کسب و کار این شرکت منصوب شد.

آی‌اسپیس

آی‌اسپیس همچنین از یک فرودگر جدید به نام ایپکس 1 رونمایی کرد که به‌جای سری دوم فرودگر قبلی پرواز خواهد کرد. ایپکس 1 برای پروازهای کوتاه به ماه طراحی شده‌ است و می تواند تا 300 کیلوگرم را به سطح قمر زمین حمل کند. این مقدار در مقایسه با اولین فرودگر این شرکت ده برابر بیشتر است.

ایپکس 1 در سومین مأموریت آی‌اسپیس پرتاب خواهد شد، که با مشارکت آزمایشگاه دریپر انجام می‌شود. دریپرمعمولا محموله‌های ناسا را به سمت دور ماه می‌رساند.

به گفته آی‌اسپیس، تاریخ مأموریت از سال 2025 به 2026 موکول شد. علت آن تا حدی به‌دلیل انتقال طراحی کاوشگر سری 2 به ایپکس 1 است.

این شرکت در بیانیه ای توضیح داد:

«برنامه به‌روز شده تیم دریپر و آی‌اسپیس، ایالات متحده را قادر می‌سازد تا محموله‌های حساس را با استفاده از قابلیت‌های پیشرفته ایپکس 1– که یک فرود فنی چالش برانگیز در سمت دور ماه را هدف قرار می‌دهد – در خود جای دهد.»

کاوشگر جدید بیش از ده برابر اولین فرودگر فضایی، سری 1، ظرفیت خواهد داشت، که در ماه آوریل ضربه مخربی را در سطح ماه متحمل شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع